V Management Today sa v polovici januára objavil návrh redaktorky Claire Warrenovej, ktoré nové knihy z oblasti biznisu stojí za to v tomto roku nepremeškať:
- Richard Sheridan, zakladateľ softvérovej spoločnosti Menlo Innovations and autor knihy Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love (Ako sme vybudovali pracovisko, ktoré ľudia milujú), prichádza s pokračovaním Chief Joy Officer: How Great Leaders Elevate Human Energy and Eliminate Fear (Riaditeľ pre radosť: Ako vynikajúci lídri pozdvihujú ľudskú energiu na novú úroveň a eliminujú strach), zameranú predovšetkým na sebaskúmanie.
- Amy C. Edmondson z Harvard Business School v knihe The Fearless Organization: Creating Psychological Safety in the Workplace for Learning, Innovation, and Growth (Nebojácna organizácia: Vytváranie psychologického bezpečia na pracovisku pre učenie, inovácie a rast) dokladuje, ako “bezpečné” mentálne prostredie na pracovisku vedie k lepším pracovným výsledkom.
- Jonathan Holslag, profesor medzinárodných vzťahov na Free University of Brussels, varuje v svojej knihe The Silk Road Trap: How China’s Trade Ambitions Challenge Europe (Pasca Hodvábnej cesty: Ako obchodné ambície Číny predstavujú problém pre Európu), že závislosť Západu na Číne nás môže stáť viac, ako si uvedomujeme.
- Carmen Segarra v svojej knižke Noncompliant: A Lone Whistleblower Exposes the Giants of Wall Street (Odlišná: Osamelá bonzáčka odhaľuje obrov s Wall Street) spracováva svoje obdobie pôsobenia v Goldman Sachs.
- Michael A. Roberto, professor na Rhode Island Bryant University, píše o tom, prečo by podniky nemali nikdy dusiť kreativitu svojich ľudí, v knihe Unlocking Creativity: How to Solve Any Problem and Make the Best Decisions (Vybudenie kreativity: Ako vyriešiť hocijaký problém a robiť tie najlepšie rozhodnutia).
- Dave Asprey v Game Changers: What Leaders, Innovators and Mavericks Do to Win at Life (Tí, čo menia hru: Čo robia lídri, inovátori a netradične mysliaci ľudia, aby uspeli v živote) si berie príklad z lídrov a netradične mysliacich úspešných ľudí a prináša ich techniky, ako zvládnuť život tak, aby bol šťastnejší, spokojnejší a rozumnejší.
- V knihe Creative Construction: The DNA of Sustained Innovation (Kreatívne budovanie: DNA udržateľnej inovatívnosti) profesor manažmentu na Harvard Business School Gary P Pisano rozoberá spôsob, ako by mohli veľké spoločnosti byť rovnako nápadité a inovatívne ako tie malé.
- Cliff Bowman z Ashridge Business School sa spojil s Paulom Raspinom a zamýšľajú sa v knihe What’s Your Competitive Advantage? 7 Strategies for Running a More Profitable Business in a Complex World (Čo je vaša konkurenčná výhoda? 7 stratégií, ako viesť ziskovejší podnik v komplexnom svete) nad konkurenčnou výhodou firiem. Pomáhajú firmám porozumieť, ako možno adaptovať svoju stratégiu, ľudí a procesy premeny tak, aby vytvorili skokovo novú kvalitu ešte skôr, než ich trh zhodí z piedestálu.
- Simone Bhan Ahuja v knihe Disrupt-It-Yourself: Eight Ways to Hack a Better Business – Before the Competition Does (Zmeň-to-sám: Osem spôsobov, ako zlepšiť biznis – než na to príde konkurencia) sa venuje tej istej téme s tým, že najlepšia inovácia je tá, ktorá prichádza znútra podniku.
- Ryan Berman z poradenskej firmy Courageous prichádza s Return on Courage: Playbook for Courageous Change (Návrat odvahy: Návod na odvážny premenu), v ktorej študuje lídrov vrátane kozmonautov a príslušníkov Navy SEALS.
- A nakoniec je tu Spotify Teardown: Inside the Black Box of Streaming Music (Dekompozícia Spotify: Vnútri čiernej skrinky streamovania hudby) z pera autorov Marie Eriksson, Rasmusa Fleischera, Anny Johansson, Pelle Snickarsa and Patricka Vonderaua, v ktorej sa rozoberá biznis-model Spotify z jeho dobrých i horších stránok.
1,764 total views, 1 views today