Dávate svojím zamestnancom dostatočnú istotu?

V tomto roku sa následkom situácie okolo COVID-19  podniky extrémne snažili znovu nabehnúť svoju činnosť a udržať pritom zamestnancov istých a bez obáv (nielen zdravotne): “jednosmerkami”, kontrolou telesnej teploty pri vstupe do firmy a fázovanou pracovnou dobou. Robili všetko pre to, aby sa pracovníci mohli vrátiť do podnikov ešte pred novou vlnou infekcií.

Najnovšia mimoriadna štúdia firmy Edelman o dôvere na pracovisku v časoch korony však  ukazuje,  že len asi polovica zamestnancov dôverovala svojmu podniku,  že ich oficiálne opatrenia ochránia. Bolo by dobré pochopiť, čím to je dané.

Jeden zo zdrojov nedôvery môže byť zlyhávajúca komunikácia.  Takmer tretina z 3.400 respondentov  z Veľkej Británie, USA, Francúzska, Nemecka, Singapúru, India a Južnej Kórey bola koncom augusta toho názoru, že ich organizácie zlyhali pri účinnom komunikovaní svojej stratégie, ako vrátiť zamestnancov na pracovisko.

Aj pri návrate do práce pretrváva strach z vírusu a len asi 41% pracovníkov verí, že pracovisko je bezpečná zóna. A skutočnosť, že 74% je presvedčených, že práca z domu by neuškodila ich kariére, môže stáť za veľkou časťou neochoty vrátiť sa späť na pracovisko. Nezávisle od toho, ako tie dôvody vyzerajú, ak chcú firmu, aby sa pracovníci vrátili v plnom počte, potrebuje výrazne zvýšiť dôveru v opatrenia, ktoré podnikajú na ochranu svojich pracovníkov – a to aj vtedy, ak sú toho názoru, že v tejto veci robia viac než dosť.

Napríklad 63% pracovníkov by privítalo, keby ich zamestnávateľ denne zásoboval aktuálnymi a relevantnými informáciami – a toto v mnohých firmách chýbalo.

“Zamestnávatelia by mali sústavne napĺňať hlad pracovníkov po dôveryhodných informáciách o víruse a nákaze,” zhrnul generálny riaditeľ firmy Edelman, Richard Edelman. Ak teda niektorý pracovník ochorie,  treba informovať aj o tom a nie len chváliť opatrenia, ktoré na pracovisku už fungujú.

Takisto je dôležité priznať,  že koronavírus vystavoval pracovníkov obrovskému tlaku. Pracovali počas lockdownu (zmrazenia) s dvojnásobným nasadením a za sťažených rodinných podmienok. Nezabúdajte na to, ak chcete, aby vám vaši ľudia dôverovali.

“Ako sa biznis začína spamätávať, vráťte krátené platy na ich pôvodnú úroveň, vyplaťte bonusy tým, ktorí napriek sťaženým podmienkam mali mimoriadne výkony a povýšte na pozície tých, čo si to zaslúžili,” odporúča Richard Edelman.

 2,358 total views,  6 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.