Do podnikov dorazil ghosting

Ghosting je termín mileniánov, ktorý sa najčastejšie používa pri randení a vo vzťahoch, keď sa jeden partner zo vzťahu jednoducho “vyparí”, ako keby nebol nikdy existoval. Bez slova a bez výčitky svedomia. Dnes sa tento trend dostáva už aj do podnikov.

Napríklad nová Béžová kniha americkej Federal Reserve Bank  ho používa na označenie istého zvyku v ekonomike posledných mesiacov. “Vyparenie sa” zo zamestnania. Uchádzač sa nedostaví na dohodnutý vstupný pohovor. Pracovník ide jedného dňa domov a už sa do práce nevráti. Bez oznámenia, bez vysvetlenia, bez možnosti zamestnávateľa skontaktovať sa s ním.

Ekonómovia upozorňujú, že pracovná sila za začína správať ako mileniáni na Tinderi: bez jediného upozornenia či vysvetlenia hodia prácu cez palubu.  V Amerike je trend zjavný (hlavne v oblasti Chicaga), ale ešte chýba dostatok dát na jeho analýzu. V Británii už existujú aj dáta. V Anglicku len asi 40% rekrutérov zažíva vzostup ghostingu (od ghost, teda “duch”, niečo neviditeľné 😉 ), kým v Severnom Írsku je číslo citeľne vyššie: 66%.

Donedávna sa ghosting vzťahoval výlučne na to, že jeden z partnerov sa z romantického vzťahu jednoducho vyparil, čím obom stranám ušetril trápne vysvetľovanie, prečo už nemá záujem. Mileniáni to nepovažujú za nejako hrubé alebo neprípustné. A s nárastom mileniánov v pracovnej sile sa preniesol tento zvyk aj na pracovisko. Riaditeľ rekrutingu Bernie Reifkind: “Povedať, že je to súčasne dobrý znak, pretože znamená, že ekonomika ponúka dostatok pracovných príležitostí, je len jedna strana mince.  Mne sa toto stalo, keď som úspešne umiestnil kandidáta na vyššiu manažérsku pozíciu. Veci sa zjavne nedarili po asi mesiaci. Odrazu mi len volá klient, že či viem, že ten človek prestal u nich pracovať? Nie, samozrejme, že som nevedel… Zavolal som mu a on pripustil, že jednoducho dostal lepšiu ponuku inde – a tak sa bez slova na rozlúčku zdvihol a vyparil z predošlého zamestnania. Zalapal som po vzduchu. A jeho vysvetlenie? “Pracovná lojalita už dnes neexistuje.””

Takže zamestnávateľ by mal byť pripravený na to, že to môže nastať hocikedy – pri prijímaní, po prijatí alebo aj po tom, ako niekto už začal pracovať.  Zdá sa, že dnešná doba “funguje” po novom…

 919 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.