Keď podnikový program vyváženia práce a súkromia nefunguje: 3 tipy pre lídrov

Zdravá rovnováha medzi prácou a súkromím má za výsledok o 21% produktívnejších pracovníkov, hovoria nové štúdie. Takisto spomínajú, že 75-90% návštev lekára je zapríčinených stresom a magnetická rezonancia mozgu potvrdzuje, že mozog unavený a pod stresom sa podobá mozgu spiaceho človeka.

Aj keď váš podnik podniká kroky na vyváženie pracovného a súkromného života (pružná pracovná doba, práca z domu, veľkorysé dovolenky) a zdanlivo nezaberajú, nasledovné tri kroky pomôžu nadriadeným vytvoriť okolo seba zdravšiu a vyváženejšiu pracovnú atmosféru.

Prestaňte byť Simon. V anglofónnych krajinách existuje hra „Simon Says“, ktorá sa zakladá na primárnej ľudskej tendencii robiť to, čo ostatní, miesto toho, aby sme robili to, čo hovoria. Podniky sú plné simonovitých lídrov, ktorí hovoria jednu vec a robia niečo celkom iné – nástoja, aby si pracovníci striehli náklady, ale sami si nechajú platiť od podniku golfové stretnutia; vyhlasujú, že počas dovolenky ľudia nemajú čo kontrolovať služobné maily, a potom ich bombardujú urgentnými mailmi hlavne počas dovolenky, lebo sa nepostarali o zastupiteľnosť.

Nešablónujte. Obvykle sa vyváženie súkromia a práce považuje za typicky ženský problém – ženy sú matky, starajú sa o domácnosť a pod. Ale už aj mladšie generácie prichádzajú na pracovisko s odlišnou predstavou o rovnováhe medzi prácou a súkromím. Hľadajte riešenia, v ktorých sa nájde každý, alebo ošetrujte potrebu vyváženosti individuálne.

Uvedomte si význam prítomného okamihu. Technológia nám poskytla veľa dobrého, ale súčasne z nás urobila schizofrenikov: jedna časť z nás sa rozpráva s niekým, kým druhá ťuká do mobilu a kontroluje maily. Lenže podriadení potrebujú pozornosť svojho šéfa, aby sa na pracovisku cítili komfortne. Nehovoríte s nimi zas až tak často – takže pokiaľ s nimi hovoríte, venujte im svoju plnú, ničím nerušenú pozornosť. Snažte sa v kontakte s ľuďmi byť mentálne i fyzicky v tom istom okamihu. Pri individuálnej práci môžete trieštiť svoju pozornosť, ak vám to tak vyhovuje, ale nedávajte ľuďom najavo, že pre vás nie sú dostatočne dôležití na to, aby ste sa im venovali svojou plnou duševnou kapacitou.

Vždy sa pýtajte, čo je pre vás v danom okamihu to dôležité, a všetko ostatné odstráňte.

Všímajte si, ako zavedenie týchto troch princípov ovplyvní vašich ľudí. Nové správania sa neudržia dlho, pokiaľ za ne nedostávame pozitívne potvrdenie, takže si ho začnime vyhľadávať sami. A vytvorme si príbehy, ktoré môžeme rozprávať tímu, aby pochopil, aké správanie očakávame aj od nich.

 4,537 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.