Meno podniku v trhu, kde je problém nájsť vhodného kandidáta

V minulom čísle Manažéra sme písali o ghostingu a celkovom zhoršení situácie s náborom a výberom ľudí do podnikov. Problémom je vykradnutý trh práce, kde si kandidáti môžu vyberať, kam pôjdu – a či vôbec (tento problém má napr. Nemecko, kde sa nezamestnaným oplatí poberať skôr sociálnu podporu Hartz IV). Ako sa v takejto situácii potrebujú zachovať podniky?

Na LinkedIne sa na túto tému rozpútala diskusia, z ktorej vyberáme nasledovný postreh:

Amanda Lopez,  SHRM-CP, píše: “Ak vás ghostujú v trhu, ktorý kontrolujú kandidáti, preskúmajte dobre zážitok kandidáta z vášho náborového a prijímacieho procesu. Ste v tvrdej konkurencii a kandidáti nemajú záujem o nepríjemné zážitky z náboru a výberu. Tak kandidáti, ako aj rekrutéri by mali viac rešpektovať čas toho druhého. Je síce nechutné, keď vás kandidáti ghostujú, ale rovnako nechutné je aj nedostávať odozvu od rekrutéra. Je to obojsmerná komunikácia.”

Ako vyzerá proces náboru, výberu, prijímania a adaptácie u vás v podniku? Aké skúsenosti s ním majú kandidáti? Najlepšie je spýtať sa tých, čo zostali, ale možno ešte lepším zdrojom informácií pre prípadné zlepšenia sú tí, ktorí sa pre vás nakoniec nerozhodli. Nezabúdajte: meno podniku v prostredí nerobia len tí, čo v ňom pracujú alebo čo z neho odchádzajú, ale aj tí, čo sa rozhodli doňho nenastúpiť.

 1,283 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.