Mindy Grossmanová

Manažérka Mindy Grossmanová to dotiahla ďaleko. Začala svoju kariéru v roku 1977 v odevnom priemysle. V tejto branži strávila 28 rokov a pracovala pre značky ako Ralph Lauren Corporation či Nike. V roku 2006 sa stala generálnou riaditeľkou (CEO) v HSN, vyštartovala zásadný relaunch značky, doviedla HSN na burzu a silno expandovala s multimiliardovým portfóliom.

(V roku 2017 opustila HSN a stala sa CEO vo firme WeightWatchers International. –pozn. red. z roku 2018)

Tu je niekoľko citátov z rozhovoru s ňou z roku 2012:

Keď sa často menia generálni riaditelia

„Než som prišla do HSN, za posledných 10 rokov sa tam vystriedalo 7 generálnych riaditeľov. … Mala som pocit, že organizácia zamrzla v čase. Keď podnik vymení tak veľa generálnych riaditeľov tak rýchlo, ľudia už nerobia nič iné, len vyčkávajú toho ďalšieho.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Prvý deň na poste generálnej riaditeľky

„Než som šla do hlavného stanu na Floridu, zavolala mi vedúca HR a spýtala sa ma, či mám nejakú predstavu o svojom programe na prvý deň. „Čo robia iní pracovníci v svoj prvý deň?“ spýtala som sa jej. Povedala, že obvykle idú na program orientácie nových pracovníkov. „Tak aj ja pôjdem na program orientácie nových pracovníkov,“ povedala som. „Robíš si vtipy?“ spýtala sa. Nie, nerobila som.

Na druhý deň som letela na Floridu, dostala som svoju identifikačnú kartičku a šla som do tej veľkej miestnosti. Obchádzali sme sa v kruhu a predstavovali sme sa navzájom. Bola tam asistentka nákupu, človek z televíznej produkcie, človek z kontroly kvality. „Ahojte,“ povedala som, „ja som Mindy a som tu nová generálna riaditeľka.“ Viete si to predstaviť? Ale nakoniec sa to ukázal ten najlepší spôsob, ako stráviť svoj prvý deň. Ako všetci noví pracovníci, aj ja som si pozrela výrobu. Počúvala som zákazníkov v call-centre. Na druhý deň som usporiadala celopodnikový míting. To, že som prešla orientačným dňom, mi priblížilo všetky útvary a dodalo mi to na dôveryhodnosti.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Meniť pneumatiky za jazdy

„Ako som sa oboznámila s novým biznisom, pochopila som, že bol od základov prehnitý. Aby som ho dala do poriadku, musela som dramaticky zmeniť podnikovú kultúru. Takisto som potrebovala pochopiť značku a pozicionovať ju nanovo a potom navrhnúť takú produktovú stratégiu, ktorá by dávala zmysel. Bolo to ako meniť pneumatiky za plnej jazdy.

Aby som sa sústredila na HSN, potrebovala som sa zbaviť rozptýlení. Zatvorili sme nefungujúci britský aukčný biznis. Predali sme nemecký predajný kanál. Mali sme malý americký predajný kanál, ktorý však oslovoval spodné vrstvy, a to hlavne výpredajmi – tak sme zatvorili aj ten. Sesterské značky som zverila do opatery inému manažérovi.

Najbližší krok bolo zozbierať okolo seba tie správne talenty. Priveľa nových CEO, ktorí prídu do živoriacich podnikov, predpokladá, že ani jeden z existujúcich manažérov nie je schopný. To však nebýva vždy pravdou. Niekedy tam talenty máte, len neboli dobre vedené.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Neobmedzujte svojich ľudí

„Podniky, v ktorých pracujú ubití ľudia, strácajú svoje najlepšie talenty a potom povyšujú nezrelých pracovníkov len preto, že nemajú ako presvedčiť niekoho zvonku, aby k nim prišiel robiť.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Zvýšiť zaangažovanosť

„Vedela som, že potrebujeme zvýšiť zaangažovanosť všetkých pracovníkov, aj tých výkonných. Chcela som, aby ľudia boli hrdí na svoj podnik. Najala som si poradcu, aby mi urobil prieskum zaangažovanosti zamestnancov – a výsledky boli pod čiarou ponoru.

Robila som veľa obrovských mítingov vo všetkých našich stanovištiach, a začala som ľudí deliť do troch skupín: na „apoštolov“, ktorí vedeli, že HSN môže byť vynikajúci biznis, ak dostane vhodné vedenie; na „blokovačov“, ktorí boli večne v negativite a jediné riešenie spočívalo v tom, že sa ich zbavíme, a na „počkáme-si-a-uvidíme“, ktorí boli niekde v strede a buď naskočia do rozbehnutého vlaku alebo nie. Musela som urobiť rýchle rozhodnutia: podporovať apoštolov, zbaviť sa blokovačov a dať pocítiť tomu zvyšku, že majú len obmedzený čas na to, aby do vlaku nastúpili.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Podporiť zmenu kultúry

„Snažila som sa zmeniť aj fyzické prostredie, aby som podporila zmenu kultúry. Nemala som veľa peňazí na renovácie, ale chcela som niečo urobiť. Tak som jedného dňa priniesla vrecia na odpad, povedala som ľuďom, nech tento deň nepracujú, ale nech povyhadzujú nepotrebné veci. Potom som nechala budovy vyčistiť tlakovými čističmi a vybieliť. Žila som v New Yorku, keď sa Rudy Giuliani stal starostom, a prvá vec, čo urobil, bolo zbaviť sa grafiti. Toto bol môj spôsob zbavovania sa grafiti.

Potom som kúpila niekoľko tisíc pracovných stoličiek. Pracovné stoličky sú veľmi jednoduchý spôsob, ako ľuďom dať najavo, že vám na nich záleží. V ten deň, čo stoličky prišli, som musela dostať vyše 100 mailov len o stoličkách. Ľudia naozaj chcú mať pri práci pekné prostredie a veci ako toto dokážu veľa zmeniť.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

Nikdy nedokážeme naštartovať náš predaj módy, ak nebudeme mať módu

„Na jar 2007 sme spustili dvojhodinovú módnu show, ktorú pre nás organizoval Stefani Greenfield. Stefani presvedčil iné výrazné značky, aby sa tiež zúčastnili. Starí veteráni v HSN to považovali za bláznivý nápad, pretože sa im móda zdala príliš exkluzívna. „Nikdy to nedokážeme predať,“ hovorili. Povedala som im: „Nerozumiete… Nikdy nedokážeme naštartovať náš predaj módy, ak nebudeme mať módu.“ — Mindy Grossman, CEO, HSN

 2,295 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.