Prezentujeme na veľtrhoch: O stánkoch a výzdobe

Stánok ako dôkaz kompetencie

Dobrý stánok láka k návšteve originalitou, otvorenosťou umožňujúcu komunikáciu. Sú pri ňom provokujúce exponáty a hlavne zaškolený, kompetentný personál. Veľkú rolu tu hrá atmosféra panujúca v stánku.

Stánok nie je vhodné obtiahnuť látkou alebo ho polepiť ručne robenými plagátmi. Pri prvej prezentácií je nutná striedmosť, lebo prvé predajné úspechy sa dostavia až po druhej alebo tretej výstave. Preto je dobré na prvú prezentáciu rozpočet stanoviť tak, aby sa mohol pri druhej alebo tretej bez problémov zvýšiť. Tak vznikne návštevníkovi dojem, že úspešnosť výrobku stúpa. Skromne začínajúca a zlepšujúca sa prezentácia je lepšia ako jednorazový „výkrik do tmy“ s nijakým alebo slabým dozvukom.

Typy stánkov

Vhodne vybraný a umiestnený stánok rozhoduje o úspechu firmy na veľtrhu. Za mŕtvu zónu sa považujú oblasti pri vchode a východe, taktiež priechody prostriedkom výstavnej haly, lebo sú málo frekventované.

Rožný stánok (obr. 1) – snažte sa ho získať, upútava pozornosť. Do voľného rohu môžete umiestniť pútač alebo informačné stredisko.

Čelný stánok (obr. 2) – vyznačuje sa vysokou frekvenciou návštevníkov. Má veľké možnosti pre vystavenie exponátov.

Blokový stánok (obr. 3a, 3b) – rozkladá sa na štyri strany. Je vhodný až od rozlohy 500 m2.

Radový stánok (obr. 4) – je najobvyklejší. Náklady na jeho vybudovanie sú malé. Ponúka síce málo výstavného miesta, ale za to viac možností na dôverné rozhovory s návštevníkmi.

Priaznivé podmienky prezentácie

Prezentácia sa môže podariť až vtedy, keď jej predchádza dôkladná príprava.

Novinky – dbajte, aby boli zrozumiteľné a dostatočne pútavé.

Pútače – nimi privábite zákazníka. Nech im nechýba pohyb a spád. Pre upútanie je najvhodnejšie predvádzanie výrobku. Zostručnite ho, aby ste návštevníka neunavili.

Umiestnenie výrobkov – má veľký význam. Exponáty majú byť označené tak, aby podávali základné informácie. Keď bude návštevník chcieť získať bližšie informácie, musí osloviť personál stánku. Tým sa nadviaže rozhovor a je možné vzbudiť ďalší záujem zákazníka.

 2,298 total views,  6 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.