V ekonomike postavenej na zážitkoch potrebujú podniky poskytovať svojim zamestnancom vynikajúce zážitky a skúsenosti, pretože spokojní zamestnanci pracujú s vyšším nasadením a viac sa angažujú, čím stúpa výkonnosť a konkurencieschopnosť celého podniku.
Pretože skúsenosti, ktoré zamestnanci v podniku robia, ovplyvňujú zaangažovanosť, retenciu a hospodársky výsledok, stalo sa ich cielené riadenie jednou z popredných priorít HR. Potreba je vytvoriť pre zamestnancov skutočne dynamické, angažujúce a na pracovníka orientované zážitky, teda prestať pracovníkov brať len ako vstupná či výstupný “materiál” a pozrieť sa, aké skúsenosti s podnikom budú robiť – a znova definovať stratégiu v oblasti ľudských zdrojov.
Pomôže nasledovných 6 otázok
- Uprednostňujete a rozvíjate inovatívne metódy, aby ste do podniku pritiahli špičkové talenty? Na to, aby kandidáti nestratili už počas náboru záujem a zaangažovanosť, potrebujete s nimi často komunikovať. V dnešnej dobe automatizácie procesov dokážete automaticky robiť nezáživné úkony a viac sa venovať komunikácii s kandidátmi.
- Pestujete v podniku prostredie, kde si ľudia môžu vytvárať významné a dôležité vzťahy k iným? Ak má nový pracovník uspieť na svojom mieste, potrebuje sa cítiť podporovaný a inšpirovaný dokonca už pred nástupom. Najlepšie poslúži individualizovaný predadaptačný zážitok.
- Zvyšujete samostatnosť a využiteľnosť ľudí koučingom a sústavným vzdelávaním? Dynamické prostredie priebežnej spätnej väzby, koučovania a učenia sa umožňuje ľuďom vziať zodpovednosť za svoj rast do vlastných rúk a buduje ich sebadôveru. Pri rozumnom odporúčaní vhodných mentorov a vzdelávacích možností dokážu ľudia určiť, kam sa chcú rozvinúť, a ľahšie identifikujú nové príležitosti rastu.
- Dostávajú vaši ľudia to potvrdenie, ktoré potrebujú, kedy ho potrebujú a vo forme, v akej ho potrebujú? To, čo motivuje jedného, nemusí motivovať druhého. Pomocou individualizovaných odmien a pochvaly viete zaangažovať a inšpirovať vašich ľudí.
- Viete vymenovať kľúčové faktory, ktoré podporujú angažovanosť vo vašom podniku? Keď manažéri majú k dispozícii konkrétny prehľad a možné nástroje ovplyvňovania, vedia robiť zásahy ešte skôr, než začnú vysokovýkonní pracovníci z podniku odchádzať.
- Poskytuje podnik individualizovanú a kompletnú príťažlivú skúsenosť? Premeňte transakcie, ktoré slúžia biznisu, na zmysluplné interakcie, ktoré slúžia nielen biznisu, ale aj zamestnancom – také, ktoré zamestnancom prinášajú hmatateľné i citové benefity.
Zdroj: Emily Wilson, Human Experience Management Checklist
1,051 total views, 2 views today