Vytvorte si s podriadenými lepší vzťah

Pre skutočné líderstvo je veľmi dôležité, nakoľko si dokážete vytvoriť kvalitný vzťah s ľuďmi, s ktorými spolupracujete. Spočiatku sme výborní odborníci. Robíme veci lepšie ako iní. Potom si niekto povie, že keď sme tak odborne zdatní, mohli by sme po odbornej stránke viesť iných odborníkov. A čím viac ľudí vedieme, tým menej konkrétnej odbornej práce robíme sami a všetko dosahujeme prostredníctvom iných. Preto je také dôležité vedieť si vytvoriť k nim vzťah, aby sme sa mohli spoľahnúť, že budú pracovať tak, ako od nich potrebujeme.

Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov.

Dnešný článok je z blogu z 28. februára 2013.

Vedieť si vytvoriť emocionálny konex s ľuďmi okolo vás neznamená, že teraz budete behať po firme a prekypovať emóciami. Je to o tom, že ľudí začnete vnímať nie ako nahraditeľné šachové figúrky, ale ako ľudské bytosti – a oni že podobne budú vnímať vás.

Ak si potrebujete zlepšiť svoju zručnosť budovať vzťahy, tu sú tri rýchle tipy:

  1. Venujte ľuďom svoju plnú, netrieštenú pozornosť. Nie je to jednoduché, keď ste pod stálym tlakom. Ale keď s niekým hovoríte, naučte sa koncentrovať iba naňho. Žiadne bočné vyrušenia a multitasking. Ľudia si potrebujú prichodiť dôležití – dôležitejší ako telefonáty a vybavovanie mailov. Každému venujte ten čas, čo potrebuje, a udržiavajte kvalitný očný kontakt. Nesnažte sa rozhovor urýchľovať – ak potrebujete skončiť v istom čase, povedzte to na začiatku a ak by ste nestíhali, jednoducho prerušte rozhovor a dohodnite si, kedy ho dokončite – a potom choďte svoju netrieštenú pozornosť venovať tomu, čo práve treba urobiť.
  2. Emócie sú “chytľavé”. Výskumy ukazujú, že nás ovplyvňujú aj nálady ľudí, ktorých nepoznáme. Vaša nálada sa terda automaticky preleje do atmosféry na pracovisku. Ak ste výbušní, bude to iskriť aj medzi podriadenými. Ak ste náladoví, budú kolísať aj ich výkony a nasadenie. Preto, ak máte práve “svoj deň”, dajte sa do akejsi karantény, seďte v kancelárii a robte reporty, ale nechoďte medzi ľudí a nenakazte ich. A ak ste nadšení, plní energie, tak naopak choďte medzi ľudí a podeľte sa o svoje nadšenie s nimi. Robte si priebežne inventúru svojho vnútorného nastavenia a tomu prispôsobujte typ práce, ktorému sa budete venovať.
  3. Rozvíjajte si svoju extraverziu. Ako odborníci ste mohli zaliezť na svoje pracovisko a robiť tam odbornú robotu. Teraz je vašou úlohou komunikovať, usmerňovať a motivovať – a to sa dá dosiahnuť jedine v priamom kontakte s ľuďmi. Keď hovoríte s ľuďmi priamo, podozvedáte sa aj informácie, ku ktorým by ste sa inak nedostali – takže to bezprostredne ovplyvňuje aj vašu osobnú výkonnosť. Naučte sa kontaktovať s inými, zatiahnuť ich do diskusie a poskytovať spätnú väzbu. Ak ste introvert, možno vás to bude vyčerpávať – ale to môete vyvážiť kľudnejšími obdobiami, kedy budete sedieť za počítačom a robiť tabuľky.

 6,740 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.