10 „zlatých pravidiel“ pre komunikáciu v sociálnych médiách

Podnikom robí ťažkosti vytvoriť si úspešnú stratégiu pre sociálne médiá – väčšinou preto, že sociálne médiá berú ako niečo iné než bežný život. Prehliadajú, že sociálne médiá sa hemžia skutočnými ľuďmi s normálnymi potrebami. Ak chcete svoju prezenciu v sociálnych médiách zlepšiť, držte sa týchto „desatoro“:

  1. Poskytuj informácie a používaj linky. Keď niečo publikujete, nech to má pre čitateľa pridanú hodnotu – tip pre každodenný problém, link na zaujímavý zdroj/ponuku. A predovšetkým: v centre vášho článku musí stáť čitateľ, nie vy!
  2. Vizualizuj. Články s obrázkami sa zdieľajú častejšie. Je dobré, ak je obrázok taký, že by ho ľudia zdieľali aj vtedy, keď by bol bez textu.
  3. Buď pozitívny. Netvrdíme, že pozitívne články získavajú väčšiu pozornosť ako katastrofy, škandály a odhalenia nekalého čohokoľvek. Ale potrebujete, aby vás čítali pozitívne naladení ľudia, nie veční kritici. Ak už musíte písať o problémoch, tak ich jasne pomenujte a načrtávajte riešenia.
  4. Buď prístupný z mobilu. Sociálne médiá majú vysoký podiel čitateľov cez mobilný telefón (na Twitteri je to vyše 80%). Preto by mali byť články optimalizované pre mobily (to platí aj o linkoch, ktoré by mali viesť na stránky ľahko čitateľné cez mobil).
  5. Buď vďačný a veľkorysý. Prispejte k tomu, nech sa ľudia u vás cítia dobre: poďakujte za komentáre a poďakujte za zdieľania alebo správy, prípadne pre fanúšikov ponúkajte mimoriadne akcie.
  6. Buď komunikatívny a prijímaj kritiku. Nejde len o to, raz denne niečo zverejniť a viac sa nestarať. Sociálne médiá žijú z diskusií a komentárov, ktoré treba čítať a reagovať na ne. Berte svoju komunitu vážne. A ak príde negatívna spätná väzba, neignorujte ju. Ak ste urobili chybu, pripustite chybu. Ak ste ju neurobili, argumentujte – ale držte sa vždy na vecnej strane diskusie a buďte konštruktívni.
  7. Publikuj často, ale nespamuj. Ideálny počet článkov týždenne sa odlišuje podľa platformy a publika. Aby ste ho zistili, testujte rôzne možnosti. Hlavná chyba podnikov je, že nepublikujú dostatočne často – 1x týždenne obvykle nestačí, aby ste zostali v pamäti. Ale každých 5 minút niečo nové pôjde ľuďom čoskoro na nervy.
  8. Angažuj sa a zaangažuj aj komunitu. Vaša komunita musí vidieť, že to myslíte vážne. Články bez individuality začnú rýchlo odpudzovať. Dajte komunite možnosť reagovať – cez kvíz, test alebo nejakú prosbu o pomoc – hlavne nech vidia, že vás zaujímajú. Vypýtajte si pravidelne spätnú väzbu, aby mali pocit, že vás ich mienka zaujíma.
  9. Buď pozorný a empatický. Komunitu potrebujete poznať, ako keby to bol starý priateľ… Musíte rozpoznávať ich momentálne naladenie a tomu potrebujete prispôsobiť svoju komunikáciu na sociálnych médiách.
  10. Buď autentický. Otvorenosť sa na sociálnych médiách píše veľkým – takže žiadne zamotávanie sa do rozporov! Potrebujete si vypestovať takú prezenciu, ktorá je dôsledná a dôveryhodná. To začína tým istým jazykom a rovnakou kvalitou obsahu, ktorý publikujete.

 606 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.