Podnikom robí ťažkosti vytvoriť si úspešnú stratégiu pre sociálne médiá – väčšinou preto, že sociálne médiá berú ako niečo iné než bežný život. Prehliadajú, že sociálne médiá sa hemžia skutočnými ľuďmi s normálnymi potrebami. Ak chcete svoju prezenciu v sociálnych médiách zlepšiť, držte sa týchto „desatoro“:
- Poskytuj informácie a používaj linky. Keď niečo publikujete, nech to má pre čitateľa pridanú hodnotu – tip pre každodenný problém, link na zaujímavý zdroj/ponuku. A predovšetkým: v centre vášho článku musí stáť čitateľ, nie vy!
- Vizualizuj. Články s obrázkami sa zdieľajú častejšie. Je dobré, ak je obrázok taký, že by ho ľudia zdieľali aj vtedy, keď by bol bez textu.
- Buď pozitívny. Netvrdíme, že pozitívne články získavajú väčšiu pozornosť ako katastrofy, škandály a odhalenia nekalého čohokoľvek. Ale potrebujete, aby vás čítali pozitívne naladení ľudia, nie veční kritici. Ak už musíte písať o problémoch, tak ich jasne pomenujte a načrtávajte riešenia.
- Buď prístupný z mobilu. Sociálne médiá majú vysoký podiel čitateľov cez mobilný telefón (na Twitteri je to vyše 80%). Preto by mali byť články optimalizované pre mobily (to platí aj o linkoch, ktoré by mali viesť na stránky ľahko čitateľné cez mobil).
- Buď vďačný a veľkorysý. Prispejte k tomu, nech sa ľudia u vás cítia dobre: poďakujte za komentáre a poďakujte za zdieľania alebo správy, prípadne pre fanúšikov ponúkajte mimoriadne akcie.
- Buď komunikatívny a prijímaj kritiku. Nejde len o to, raz denne niečo zverejniť a viac sa nestarať. Sociálne médiá žijú z diskusií a komentárov, ktoré treba čítať a reagovať na ne. Berte svoju komunitu vážne. A ak príde negatívna spätná väzba, neignorujte ju. Ak ste urobili chybu, pripustite chybu. Ak ste ju neurobili, argumentujte – ale držte sa vždy na vecnej strane diskusie a buďte konštruktívni.
- Publikuj často, ale nespamuj. Ideálny počet článkov týždenne sa odlišuje podľa platformy a publika. Aby ste ho zistili, testujte rôzne možnosti. Hlavná chyba podnikov je, že nepublikujú dostatočne často – 1x týždenne obvykle nestačí, aby ste zostali v pamäti. Ale každých 5 minút niečo nové pôjde ľuďom čoskoro na nervy.
- Angažuj sa a zaangažuj aj komunitu. Vaša komunita musí vidieť, že to myslíte vážne. Články bez individuality začnú rýchlo odpudzovať. Dajte komunite možnosť reagovať – cez kvíz, test alebo nejakú prosbu o pomoc – hlavne nech vidia, že vás zaujímajú. Vypýtajte si pravidelne spätnú väzbu, aby mali pocit, že vás ich mienka zaujíma.
- Buď pozorný a empatický. Komunitu potrebujete poznať, ako keby to bol starý priateľ… Musíte rozpoznávať ich momentálne naladenie a tomu potrebujete prispôsobiť svoju komunikáciu na sociálnych médiách.
- Buď autentický. Otvorenosť sa na sociálnych médiách píše veľkým – takže žiadne zamotávanie sa do rozporov! Potrebujete si vypestovať takú prezenciu, ktorá je dôsledná a dôveryhodná. To začína tým istým jazykom a rovnakou kvalitou obsahu, ktorý publikujete.
1,391 total views, 4 views today