Ak máte na starosti podnikové vzdelávanie, nebude vás zaujímať len samotný obsah vzdelávania, ale aj samotná povaha situácie, v ktorej sa učíme.
Vezmite si ako príklad seba a nejakú situáciu, v ktorej ste sa naučili. Čo sa vtedy dialo na to, aby proces učenia sa bol trvanlivý a kvalitný? Aby bol jedinečný? A aký dopad to bude mať na dizajn a realizáciu tréningov, ktoré budete svojmu podniku ponúkať a organizovať?
Ak chcete zvýšiť učenlivosť, zabezpečte, aby vzdelávanie, ktoré organizujete, obsahovalo tieto štyri súčasti:
- Špičkového experta. Človek, ktorý sa príde postaviť pred vašich kolegov, by mal byť nielen naslovovzatý odborník, ale mať aj patričné renomé. Renomé pomáha účastníkom vzdelávania prijať a stráviť aj tie informácie, ktoré nabúravajú ich doterajší spôsob vnímania problému.
- Príležitosti na praktické skúšanie. Je vhodné, ak môžu účastníci priamo na vzdelávaní riešiť nejaký aktuálny pracovný problém, alebo ak naučené môžu nasadiť v nejakom projekte, ktorý je buď súčasťou vzdelávania, alebo patrí k práci útvaru, z ktorého prichádzajú.
- Individualizovanú spätnú väzbu. Budete ju potrebovať aj vy, aj účastníci. Účastníci by ju mali dostať priamo od lektora, prípadne od celej skupiny, vy ju potrebujete od lektora. Potrebujete vedieť, kde sú vnímané hranice schopností jednotlivých účastníkov a kde sa prejavujú, že majú ešte nerozvinutý a neuplatnený potenciál.
- Knižnicu zdrojov. Účastníci potrebujú vedieť, kde môžu získať alebo obnoviť informácie. Možno budú potrebovať demoverzie, výukové videá, doplnkové vzdelávanie alebo vzorové dokumenty pre niečo, čo preberali na tréningu.
1,597 total views, 3 views today