Šesť princípov presviedčania iných

Týchto šesť princípov je z knižky Roberta Cialdiniho Influence. Presvedčovanie funguje na základe týchto šiestich zakorenených ľudských reakcií:

  1. Obľúbenosť. Keď vás ľudia majú radi – pretože cítia, že vy máte radi ich alebo pretože máte radi rovnaké veci – ochotnejšie prisľúbia.
  2. Reciprocita. Ľudia majú nutkanie oplácať úsluhy, ktoré dostali od iných. Ak sa správate istým spôsobom (napr. kooperatívne), budú reagovať veľmi podobne.
  3. Sociálny príklad. Ľudia budú robiť to, čo vidia, že robí ich sociálne prostredie – hlavne tí ľudia, čo sa im najviac podobajú.
  4. Dodržanie prísľubu. Ľudia chcú robiť tak, ako povedali – hlavne pokiaľ to povedali verejne. Alebo aspoň chcú vyzerať, ako keby sa snažili dostáť svojmu slovu.
  5. Autorita. Ľudia majú tendenciu počúvať tých, ktorí sú odborníci alebo aspoň na pozícii autority – ale obvykle si to nepriznávajú.
  6. Nedostatok. Ľudia si veci vážia viac, pokiaľ ich považujú za nedostatkové alebo nedostupné.

 7,514 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.