Konkurenčný boj s podkovou v rukavici
V nemeckom časopise Focus sa nedávno objavil rozhovor s členom predstavenstva marketingovej firmy GfK Klausom Wübbenhorstom. V rozhovore K. Wübbenhorst obvinil konkurenčnú firmu Icon, že sa správa neeticky. Hovoril o masovom odverbovaní pracovníkov a preberaní prieskumných nástrojov ako „model ľadovca“ pre výskum individuálneho vnímania obchodných značiek, ktoré firma GfK vyvinula pre svoje vlastné potreby.
Spoluvlastník firmy Icon Hans Heyder tvrdí, že ide o obyčajné ohováranie. „Je to svinstvo, keď vás takto roztrhajú na cucky.“ Námietky z vecného hľadiska vraj neobstoja: Icon bol v roku 1993 založený niekdajšími pracovníkmi GfK a v súčasnosti zamestnáva 70 bývalých pracovníkov GfK, pretože títo si cenia prednosti pružného podniku. A čo sa týka obvinenia z kradnutia nápadov: „Myšlienkové koncepcie nemožno chrániť.“ Vyzval GfK, aby prestalo s kydaním hnoja a sústredilo sa na obsahovú konkurenciu…
3,018 total views, 3 views today