Ako angažovať ľudí, ktorí pracujú z home-officeu

V dobe COVID-19 sa téma  práce “na diaľku”, teda  mimo pracoviska, stala mimoriadne populárnou. To,  čomu sa pred pár rokmi hovorilo ešte “remote workers”, sa premenovalo na “home office”,   ale problémy zostávajú – ako udržať ľudí v home-office angažovaných, keď podliehajú každú minútu rôznym rozptýleniam?

Do éry home-officeu spadli organizácie  dosť nekontrolovateľne a často ponechávajú na svojich pracovníkoch,  aby si sami vynašli spôsob, ako existovať a pracovať z domu, keď sa okolo vás hrajú  deti, vedľa pracuje partner a domáci miláčikovia sa tiež dožadujú pozornosti.

Pre riadenie pracovníkov pracujúcich z domu potrebuje mať manažér skutočne vynikajúce komunikačné zručnosti. Podľa Jacka  Skeena, autora The Circle Blueprint, potrebuje nadriadený mať schopnosť skutočne dobre počúvať toho druhého a vytvárať okolo seba atmosféru dôvery a rešpektu.

Matt Meservey z Instructure hovorí,  že okrem komunikácie sa treba spoľahnúť na technológiu – existujú systémy, ktoré evidujú, čo sa práve u pracovníka deje. Ale manažér potrebuje poznať konkrétnu situáciu daného človeka, jeho výzvy a problémy, aby ho  vedel nasadzovať tak, že na konci vznikne synergický výsledok pre celý tím.

Dnešné tímy dokonca často majú kolegov, ktorých ešte priamo nikdy nestretli, len sa kontaktovali telefonicky alebo cez webkonferenčné systémy. Niekedy títo kolegovia žijú v úplne odlišnom časovom pásme, čiže aj priamy kontakt môže byť problematický (túto nevýhodu náš dnešný home-office našťastie nepozná). Úspešní “diaľkoví manažéri” sa kontaktujú so svojimi vzdialenými pracovníkmi často, jasne komunikujú svoje očakávania  na prácu podriadeného a sústavne sa pýtajú,  akým spôsobom ho môžu podporiť  oni.

Požiadavky na manažérov v období home-officeov možno zhrnúť nasledovne:

  • buďte  dobrým poslucháčom
  • komunikujte jasne očakávania na výkon pracovníkov v home-office
  • komunikujte dôveru a vzájomný rešpekt
  • poskytnite im potrebné technické zázemie
  • lepšie plánujte vzájomný kontakt s pracovníkmi home-officeu (overovanie vzájomného porozumenia, míľniky, kontrolné body)
  • pýtajte sa pracovníkov na ich momentálnu záťaž a pokrok bez toho, aby ste mikromanažovali
  • postavte si pracovníkov home-officeu na vysokú prioritu – aj keď zišli z očí, nemusia nutne zísť z mysle: kontaktujte sa s nimi častejšie a viac sa pýtajte na výzvy, s ktorými sa práve potýkajú
  • o  synergiu sa musíte postarať vy ako nadriadený svojím plánovaním a zadávaním úloh a zodpovedností.

 890 total views,  6 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.