Generácia Z nechce so zamestnávateľom komunikovať cez sociálne médiá!

Na blogu Tima Sacketta píše jeho ešte ani nie dvadsaťročný syn, predstaviteľ generácie Z (hovorí sa im aj post-mileniáni), o tom, ako sa podniky snažia nastaviť na typ komunikácie s jeho generáciou – a kde v tom robia chybu.

Cameron Sackett priznáva, že celá jeho generácia dnes násť-ročných je povestne známa tým, ako im mobil prirástol k ruke. Podľa The Washington Post trávia dnes pod-dvadsiatnici približne tretinu dňa pri svojom mobile.

E-mail je akoby formálnejšia verzia SMSkovania, pri ktorom nepodliehate tlaku okamžite odpovedať a máte čas a možnosť naformulovať rozumnejšiu odpoveď.

Podniky sa snažia nastaviť na tento trend svoje spôsoby náboru a oslovovania potenciálnych zamestnancov. Niektoré idú dokonca tak ďaleko, že pre proces využívajú SMSky – čo nie je rozumné riešenie, pripomína Cameron Sackett.

Ak si má vybrať, tak pre komunikáciu s potenciálnym zamestnávateľom uprednostní vždy e-mail. E-mail je akoby formálnejšia verzia SMSkovania, pri ktorom nepodliehate tlaku okamžite odpovedať a máte čas a priestor urobiť si skutočne rozumný názor naformulovať vhodnú odpoveď.

“Keď niekomu SMSkujem, obvykle píšem neformálne a okamžite. Pritom neťukám množstvo chýb alebo pošlem správu tej nesprávnej osobe. To nevadí, keď kontaktujete kámoša, ale nemusí to byť príjemné pre potenciálneho zamestnávateľa.” 

A potom Cameron Sackett dodáva: “Keď ide o priamu komunikáciu, chcel by som zrušiť jeden z bežných mýtov o generácii Z. Nie je to tak, že by sme neznášali telefonovať; neznášame volať niekoho telefónom. Je obrovský rozdiel medzi odpovedaním na telefonát a volaním niekomu. Osobne radšej niekomu odpovedám, než aby som mal niekomu zavolať. Okrem toho si myslím, že väčšina mojej generácie si vodí lepšie pri osobnom interview, pretože to umožňuje osobnejší vzťah. Spočiatku osobný rozhovor môže niekoho vydesiť, ale pokiaľ je atmosféra uvoľnená, väčšina z nás uprednostní osobný rozhovor.”

“A ešte jedno: neželám si, aby ma rekrutéri kontaktovali cez Twitter, Instagram, Facebook, Snapchat alebo inú sociálnu platformu. Nie preto, že by moja prezencia na týchto platformách nebola príjemná a čistá (vďaka monitoringu mojich rodičov), ale pre mňa sú sociálne médiá na zábavu a zážitok. Ja sociálne médiá chcem používať na to, aby sim si čítal o ľuďoch a veciach, čo ma zaujímajú, a aby som svoje záujmy zdieľal s inými. Nechcem pritom byť v strese, že mám odpovedať potenciálnemu zamestnávateľovi.”

Ako je to vo vašom podniku? Tiež sa snažíte priblížiť k potenciálnym zamestnancom cez sociálne médiá? Ako na to reagujú?

 2,295 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.