Ako podnietiť angažovanosť vašich ľudí?

Aktívni, podnikateľsky mysliaci pracovníci sú snom väčšiny firiem. Zaangažovanosť pracovníkov silno podporuje ziskovosť, obraty a spokojnosť zákazníkov podniku, ale len veľmi ťažko sa ako téma oslovuje.

Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov.

Dnešný článok je z blogu z 21. 10. 2013.

Najnovší prieskum Gallup Inštitútu ukazuje, že v americkej pracovnej sile sa pohybuje zaangažovanosť len na nejakých 30%. Ak máte s angažovanosťou a aktivitou pracovníkov problém aj vy, skúste toto:

  • Zistite, za čo sú vaši pracovníci ochotní angažovať sa. Miesto toho, aby ste sa jedovali nad nízkou angažovanosťou a aktivitou, pozrite sa, čo už vo veci angažovanosti a aktivity vo vašej firme beží a funguje a nájdite spôsob, ako to replikovať. Pomôžte svojmu tímu tým, že im ukážete, čo obvykle robievajú najangažovanejšie tímy a jednotlivci.
  • Podporujte zvyšovanie angažovanosti zdieľaním. Sú veci, ktoré nemožno prikázať – a motivácia a zaangažovanosť k nim patria. Pomôžte aktivovať svoju pracovnú silu tým, že vytvoríte priestor, kde by tí angažovanejší pracovníci zdieľali historky o svojom úspechu, vymieňali si nápady a osvedčené praktiky.
  • Akceptujte, že máte do činenia s pohyblivým cieľom. Zaangažovanosť a motiváciu nestačí vyhodnotiť len raz. S meniacimi sa podmienkami sa mení aj ona. Aby ste udržali angažovanosť svojich ľudí na vysokej úrovni, musíte ju skúmať často a prijímať opatrenia, ktoré ju podporia. Ľudia musia vidieť, že firme záleží na angažovaných pracovníkoch.

 7,763 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.