Aktívni, podnikateľsky mysliaci pracovníci sú snom väčšiny firiem. Zaangažovanosť pracovníkov silno podporuje ziskovosť, obraty a spokojnosť zákazníkov podniku, ale len veľmi ťažko sa ako téma oslovuje.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z blogu z 21. 10. 2013. |
Najnovší prieskum Gallup Inštitútu ukazuje, že v americkej pracovnej sile sa pohybuje zaangažovanosť len na nejakých 30%. Ak máte s angažovanosťou a aktivitou pracovníkov problém aj vy, skúste toto:
- Zistite, za čo sú vaši pracovníci ochotní angažovať sa. Miesto toho, aby ste sa jedovali nad nízkou angažovanosťou a aktivitou, pozrite sa, čo už vo veci angažovanosti a aktivity vo vašej firme beží a funguje a nájdite spôsob, ako to replikovať. Pomôžte svojmu tímu tým, že im ukážete, čo obvykle robievajú najangažovanejšie tímy a jednotlivci.
- Podporujte zvyšovanie angažovanosti zdieľaním. Sú veci, ktoré nemožno prikázať – a motivácia a zaangažovanosť k nim patria. Pomôžte aktivovať svoju pracovnú silu tým, že vytvoríte priestor, kde by tí angažovanejší pracovníci zdieľali historky o svojom úspechu, vymieňali si nápady a osvedčené praktiky.
- Akceptujte, že máte do činenia s pohyblivým cieľom. Zaangažovanosť a motiváciu nestačí vyhodnotiť len raz. S meniacimi sa podmienkami sa mení aj ona. Aby ste udržali angažovanosť svojich ľudí na vysokej úrovni, musíte ju skúmať často a prijímať opatrenia, ktoré ju podporia. Ľudia musia vidieť, že firme záleží na angažovaných pracovníkoch.
7,867 total views, 1 views today