Hovorte tie správne veci.
Na celkovej rovine to, čo HR hovorí ľuďom, musí byť naozaj zladené s hodnotami podniku; prázdne rečičky sú len zdrojom nespokojnosti. A keď príde na podrobnosti platov a benefitov, veľmi jasne vysvetlite, čo sa robí a prečo sa to robí.
Merajte tie správne veci.
Vrcholový manažment neberie ľudské zdroje vážne preto, že nedokážu preukázať, ako ovplyvňujú biznis. Štatistiky náboru, fluktuácie a tréningov merajú činnosť, nie hodnotu. Takže si navrhnite meradlá, ktoré budú merať dopady: Keď ste vyškolili ľudí, naučili sa niečo, čo im potom pomohlo lepšie pracovať? A spojte údaje s obchodnými ukazovateľmi – napríklad lojalitou zákazníkov, kvalitou, nákladmi na nahrádzanie zamestnancov a v konečnom dôsledku ziskovosť.
Zbavte sa „sociálnych pracovníkov“.
Keď Libby Sartainová prišla do čela HR do Yahoo, vyhodila niekoľko pracovníkov HR – niektorých preto, že nemali potrebné zručnosti, ale väčšinu preto, že „robili veci v duchu starej školy“. Ľudské zdroje by nemali byť o znižovaní nákladov, ale rozhodne sú o biznise. Ľudia, ktorí tam pracujú, by mali byť jednak metodicky zdatní a jednak by mali mať dobrý rozhľad v oblasti podnikovej stratégie, konkurentov na trhu a zákazníkov.
Slúžte biznisu.
HR ľudia kráčajú po veľmi tenkej hrane: zamestnanci v nich vidia bábky nasadené manažmentom a manažment v nich vidí otravných ľudomilov hájacich záujmy zamestnancov. Ale „najlepší obhajcovia záujmov zamestnancov sú tí, čo sa sústreďujú na zvyšovanie organizačnej i individuálnej výkonnosti,“ hovorí Anthony Rucci z Cardinal Health. Reprezentujte záujmy manažmentu otvorene a s integritou – a podržte zamestnancom chrbát tak, aby sa zlepšila konkurencieschopnosť podniku.
Poskytujte hodnotu, nie činnosti.
Dave Ulrich z Michiganskej univerzity, spoluautor The HR Value Proposition (Harvard Business School Press, 2005), hovorí že pracovníci HR potrebujú vytvárať pridanú hodnotu pre štyri skupiny. Potrebujú budovať kompetencie a motiváciu pracovníkov, rozvíjať zručnosti, ktoré manažmentu pomôžu realizovať stratégiu, pomáhať rozvíjať zákaznícke vzťahy a vytvárať u investorov dôveru v budúcu hodnotu firmy.
3,305 total views, 4 views today