Ako zlepšiť konverziu návštevníkov webu na zákazníkov?

Ako získavate nového zákazníka? Najčastejšie tak, že ho vystavíte obsahu, ktorý je preňho vysoko zaujímavý a veľmi často sa nachádza na vašich webovských stránkach.

Návštevníkov, ktorí sa cez náhodný kontakt s vaším obsahom dostanú až na vaše pristávacie stránky (landing pages), postupne spracovávate tak, až ich preosejete na skutočne zaujímavé obchodné príležitosti a tie potom spracovávate svojím štandardným predajným procesom. Na to, aby ste postupne vedeli vyselektovať tých, ktorí sú z obchodného hľadiska naozaj zaujímaví, slúži inbound marketing.

Obsah, ktorý prezentujete v médiách (najčastejšie blogy, web a tlačové správy), má odkazy na pristávacie stránky. Pristávacie stránky majú za úlohu triediť zákazníkov a tých, čo by mohli mať záujem o kúpu, posunúť do užšieho kontaktu. Tu začína váš inbound marketing –lievik, ktorý postupne triedi návštevníkov na neperspektívnych a potenciálnych zákazníkov. Týchto potenciálnych cez ďalšie pristávacie stránky vedie až ku kúpe, po ktorej sa neskôr staráte o ich udržanie tým, že u nich budujete pocit všestrannej spokojnosti – cez spôsob naplnenia dodávky, prekračovanie očakávaní zákazníka, ale aj dodatočný, vysoko inovatívny obsah.

Allison Steeleová rozlišuje tri druhy obsahu, ktoré treba použiť v rôznych fázach inbound marketingu, pretože postupne zužujú konverzný lievik:

  • TOFU (“top of the funnel“) obsah vytvára spojenie všetkých potenciálnych záujemcov k vám a dosahuje sa cez rôzny obsah zadarmo, návody, videá, čeklisty
  • MOFU („middle of the funnel“) obsah zo všetkých možných záujemcov selektuje potenciálnych kupujúcich cez rôzne webináre, prípadové štúdie, vzorky zadarmo, katalógy, brožúry a FAQ sekcie
  • BOFU („bottom of the funnel“) obsah vytvára vysokopravdepodobné obchodné prípady cez rôzne bezplatné skúšanie a demoverzie, odborné posudky, konzultácie, kupóny

Až teda nabudúce budete robiť marketingovú kampaň, nezabudnite si vybudovať inbound-marketingový lievik a použiť rôzne typy obsahu na zlepšenie konverzie návštevníkov na zákazníkov.

 547 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.