Angažovanosť pracovníkov nie je vždy len o peniazoch

Angažovanosť pracovníkov dnes patrí k základným stavebným kameňom podnikateľského úspechu. Vysoká úroveň angažovanosti zlepšuje retenciu, produktivitu a lojalitu a zvyšuje výkonnosť podniku.

Podľa správy State of the American Workplace, ktorú vydal inštitút Gallup v tomto roku, vedie angažovanosť zamestnancov k 41% zníženiu absencií a 59% zníženiu fluktuácie. Samostatná štúdia Gallupu ukazuje, že podniky s angažovanými zamestnancami majú o 147% vyššie zisky na akciu. Zaangažovanosť má pozitívny dopad aj na iné premenné v biznise – znižuje úrazovosť (=70%) a poruchovosť (-41%). Takže je zjavné, že podniky profitujú zo zaangažovaných pracovníkov.

Angažovanosť nie je o peniazoch

90% organizácií je presvedčených, že pracovníci odchádzajú kvôli peniazom, ale to je pravda len pre 12% pracovnej sily. 46% pracovníkov hovorí, že by zvažovali prácu s terajšou výškou platu alebo aj za menej peňazí. Teda peniaze nie sú všetko. Ak pracovník nie je spokojný, ponúkať mu viac peňazí problém nevyrieši.

Ale keď teda peniaze nie sú všetko, čo je potom pre pracovníkov dôležité?

Podľa štúdie Gallupu pracovníci všetkých generácií kladú najvyšší dôraz na:

  • možnosť robiť to, v čom sú najlepší
  • vyššiu vyváženosť medzi prácou a voľným časom, resp. pocit osobnej pohody
  • vyššiu stabilitu a istotu zamestnania.

Možnosť robiť to, v čom sú najlepší

Toto je dôležité pre 60% respondentov – hlavne preto, že pracovníci sú šťastní, keď majú možnosť využívať svoje talenty, zručnosti a vedomosti a vidia, že tým prispievajú k úspechu tímu a organizácie. Túto možnosť však pre nich potrebuje vytvoriť organizácia – potrebuje vhodne spárovať prácu a človeka. Ak nedáte talentu možnosť prejaviť sa, začne sa nudiť alebo stratí motiváciu a záujem o to, čo robí.

Lepšia vyváženosť medzi prácou a súkromím

Toto je dôležité pre 55% respondentov. Technologický vývoj dnes vytvára možnosti, ako robiť prácu od hocikade a kedykoľvek – a zamestnanci to chcú využívať. Chcú mať možnosť pracovať z domu (40%) a prispôsobovať si pracovnú dobu potrebám súkromného života (51%), resp. ísť k lekárovi bez potreby nadrábať si to alebo čerpať dovolenku.

Vyváženosť práce a súkromia má pozitívne dopady:

  • 82% pracovníkov by bolo lojálnejších k zamestnávateľovi, keby si pružne mohli upravovať čas
  • 59% mileniánov tvrdí, že flexibilita zlepšuje ich produktivitu a 49% tvrdí, že zlepšuje ich pocit spokojnosti.

Vyššia stabilita a istota práce

Táto je dôležitá pre 51% respondentov. Ľudia chcú pracovať pre stabilné firmy. Chcú záruku, že sa nebudú musieť obávať nezavinenej straty zamestnania. Zneistení zamestnanci časť svojej energie venujú pochybnostiam a snahe odhaliť riziká, takže ich výkonnosť nutne klesá.

Podniky v tomto vedia vytvoriť atmosféru predvídateľnosti otvorenou a pravidelnou komunikáciou o situácii firmy z dlhodobého hľadiska. Komunikácia by sa mala tiež sústreďovať na pozitívnu stránku podnikového života a mala by byť proaktívna, aby sa predišlo katastrofickým chýrom pri každej zmene.

 2,965 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.