“Člověče, nezlob se!” Ako odstrániť hnev v práci

Konflikty medzi pracovníkmi, medzi podriadenými a nadriadenými a medzi pracovníkmi a zákazníkmi alebo dodávateľmi škodia podniku. Hnev zadusí motiváciu, blokuje kreatívnosť a vedie k chorobám.

Nemecký autor Gerd Koch vo svojej knihe Menej zlosti = viac úspechu vychádza z tézy, že hnev je vždy indikátorom nejakej slabej stránky toho, kto sa hnevá. Proti tejto slabej stránke treba niečo podniknúť.

Hnev vzniká vtedy, keď vlastné názory nie sú v súlade s konaním iných, alebo aj s vlastným konaním. Podstatné teda nie je vyhýbať sa konfliktom, ale skôr sa naučiť s nimi konštruktívne zachádzať. Základná stratégia spočíva v posilnení vlastného pocitu sebahodnoty. Ten, kto si nenechá skákať po hlave, nepociťuje ani potrebu hnevať sa – potom sa hnevajú tí druhí, čo mu nemôžu ublížiť.

Napríklad máte v práci kolegu, ktorý vás vždy rozčertí. G. Koch navrhuje pozrieť sa naňho s odstupom a zistiť, prečo sa vlastne hneváte. Akonáhle nie ste bezbranne vystavený vlastnému hnevu, môžete si zvoliť vhodnú protistratégiu, ktorá buď vášho kolegu „umóresní“ alebo vás postaví „nad vec“ a hnev pominie.

 

 2,510 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.