Inovácie a kreativita v podnikoch

dňa

Blokujúce postoje, riadiaci štýl, ktorý v zárodku potláča každú motiváciu, a len hmlisté predstavy o tom, čo to vlastne kreativita je a čo ju ovplyvňuje – mnohé podniky jednoducho nemajú predpoklady pre schopnosť inovácie. V tomto ohľade môžu urobiť veľa práve manažéri strednej úrovne.

Konkurencia na svetových trhoch si vyžaduje sústavné inovácie zo strany podnikov. A aj keď podnik vie, ako treba veci urobiť správne, nič mu to nepomôže, pokiaľ nevie, ktoré veci treba urobiť. Dnes už nestačí mať nápad – musí to už byť nápad mimoriadny.

Kto chce viesť ľudí, musí kráčať za nimi.

Čo najviac ochromuje kreativitu podniku? Sú to nasledovné prejavy v postojoch manažmentu:

  • autorita a moc
  • arogancia, egoizmus
  • vodenie za ručičku a preddefinovanie výsledkov
  • prílišná kritika
  • osobný chlad
  • nezáujem
  • nárokovanie si zaujímavých vecí pre seba.

Ideálny vedúci pre kreatívnych ľudí je superman:

  • svoju úlohu vidí v tom, že robí pre ostatných servis
  • je otvorený, má dôveru v ľudí a nebojí sa osloviť aj ich pocity
  • v myslení vidí produktívnu prácu, pretože u žiadnej inej činnosti nie je pomer medzi nákladmi a výnosom taký dobrý
  • nebojí sa nových vecí
  • má schopnosť vzdávať sa (vecí, statusu, svojej pravdy a pod.).

Staré ázijské príslovie hovorí, že kto chce viesť ľudí, musí kráčať za nimi.

Zdroj: ManagerSeminare 21/95, s. 82-89

 844 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.