Jarný seminár HR Gold 2016: Inšpirácie od najlepších

Záverečné podujatie osemnástich ročníkov ceny HR Gold

Celoslovenská cena HR Gold

Cenu HR Gold sme založili v roku 1997 spolu s HRcomm – Združením pre riadenia a rozvoj ľudských zdrojov a prvých víťazov ceny sme vyhlásili v roku 1998. Cena HR Gold slávi v roku 2016 svoje osemnástiny.

Súťaž má dve kategórie – Osobnosť roka a Projekt roka. V prvej kategórii oceňujeme mimoriadne osobnosti, ktorých výsledky, líderské vedenie tímu a osobný prístup môžu byť inšpirujúcim príkladom pre všetkých nasledovníkov.

V druhej kategórii personálnych projektov vyhľadávame efektívne metódy, úspešné praktiky a postupy uplatnené v personálnom manažmente – také, ktoré priniesli mimoriadne výsledky HR-tímov a sú použiteľné aj v iných podnikoch a organizáciách.

V októbri minulého roka boli víťazi HR Gold vyhlásení na Trend-konferencii Personálny manažment 2015 a do HR-dvorany slávy tak pribudli štyri ďalšie ocenenia – osobnosť roka a tri HR-projekty roka.

Ocenení víťazi prezentujú

Prvá na Jarnom seminári HR Gold 2016 vystúpila laureátka ceny v kategórii osobností personálneho manažmentu Zuzana Križanová, HR senior manažérka spoločnosti TRW Automotive (Slovakia) s.r.o.

Osobnosť vyberáme v odbornej porote vždy tak, aby sme sa na Jarnom seminári dozvedeli, ako ocenená osobnosť vidí profesionálny svet HR, akou optikou sa pozerá na súvislosti a akými hodnotami sa riadi. Tentokrát sa to podarilo skutočne fantasticky! Pri moderovaní rozhovoru so Zuzanou Križanovou som si uvedomil, akú hodnotu nám Zuzana Križanová odovzdáva, aké cenné posolstvá od nej dostávame – a svedčilo o tom aj to ticho, keď účastníci počúvali so zatajeným dychom. Po strhujúcej prvej časti účastníci položili množstvo otázok, pretože cítili príležitosť „natankovať“ osobné vízie, prístupy aj rady Zuzany Križanovej. Potlesk po jej vystúpení bol veľavravný.

Prvú prezentáciu viedla Soňa Poprocká a kolektív zo spoločnosti Slovak Telekom, a.s. k projektu „TELEKOM 2018 – náš príbeh“. Projekt bol ocenený za vysoko účinné kaskádovanie dlhodobej firemnej stratégie naprieč celou spoločnosťou, ktoré podnietilo angažovanosť všetkých kategórií zamestnancov. Dostali sme kompletný prehľad aktivít, ktoré Slovak Telekom v projekte navrhol, realizoval a aké výsledky dosiahol. Najcennejšie „technológie“ použité v projekte sa týkali toho, ako získať pozornosť, ochotu a zaangažovanosť zamestnancov pri podpore rozširovania podnikových produktov.

Ďalšiu prezentáciu víťazného projektu viedla Zuzana Baraniak a kolektív zo spoločnosti Bekaert Hlohovec, a.s. k projektu „Komplexný projekt Škola majstrov“. Projekt bol ocenený za ucelený koncept interného výberu a prípravy majstrov vo výrobnom podniku. Dozvedeli sme sa, ako dizajnovať taký projekt, ako vyberať, motivovať a pripravovať majstrov – organizátorov výroby – s využitím mnohým aspektov a podporných aktivít. Dostali sme plnohodnotné puzzle komplexnej mapy, ako si vo výrobnom podniku zabezpečiť dobre fungujúcich prvolíniových lídrov výroby.

Posledná prezentácia Silvia Karásiková a kolektív zo spoločnosti Duslo, a.s. bola venovaná projektu „Ako získavame a pripravujeme novú generáciu“. Projekt bol ocenený za proaktívne riešenie získavania a prípravy kvalifikovanej pracovnej sily, ktorá v regióne chýba, v koordinovanej spolupráci so školstvom. Dostali sme nielen celé know-how, ako získavať do výrobného podniku „novú krv“, ale aj sadu odporúčaní a rád k priebehu takého projektu. Keďže táto oblasť je dôležitá pre mnohé výrobné podniky, vzniklo množstvo otázok a účastníci dostali cenné odporúčania.

Posolstvo Jarného seminára

Všetci sme sa obohatili o nové know-how, prístupy, praktiky a HR „technológie“. Jarný seminár priniesol aj trendový pohľad, ktorý možno vyjadriť tromi aspektmi rezonujúcimi vo všetkých vystúpeniach:

  • jasná orientácia HR aktivít na podporu biznis-cieľov svojho podniku
  • sme profesionáli a dokážeme nachádzať stále nové a stále efektívnejšie HR-riešenia a nástroje
  • kľúčom k úspechu je získanie a zaangažovanie ľudí, zamestnancov, manažmentu a všetkých, ktorí HR ciele a aktivity môžu ovplyvniť.

Účastníci Jarného seminára

Medzi účastníkmi v neformálnych diskusiách rezonovalo hodnotenie, že to bol za posledné roky najlepší Jarný seminár HR Gold. Na seminári sa zúčastnili personálni manažéri a špecialisti z mnohých slovenských aj zahraničných podnikov. Niektorých sme požiadali o krátke hodnotenie priebehu Jarného seminára:

Rastislav Sopko, Right Power, a. s., Žilina: „Ja som tu prvýkrát a nie som HR-ista. Najviac sa mi páči, že tu človek počuje reálne príklady z reálnej praxe, nie len poučky a knižné múdrosti. Konkrétne ma veľmi zaujala prezentácia tímu z Telekomu – ako to spravili, ako to realizovali a ako to fungovalo.“

Jana Koreňová, OKE Plastic SK, s.r.o.: „Ako najcennejšiu hodnotím možnosť stretnúť sa s kolegami z oblasti HR, stretnúť svojich starých známych, vymeniť si skúsenosti, vedomosti.“

Michaela Kocmanová, Bel Power Solutions, s.r.o.: „Chodím sem pravidelne, už ani neviem, koľko rokov… Dostanem nové nápady, alebo sa utvrdíme v tom, že to, čo robíme, je viac-menej tam, kde sa pohybujú aj ostatní. Prípadne to, čo máme rozbehnuté, dokážeme ‚okoreniť‘ od susedov. Niektoré nápady sú aj také ‚šuplíkové‘ – prídem sem, dozviem sa, založím do šuplíka a o rok, dva, tri, keď príde príležitosť, tak z toho šuplíčka vyberieme, oprášime a nasadíme to, čo sme tu už videli. Nie vždy treba objavovať teplú vodu… Možno využiť skúsenosti od kolegov. A ešte jedna vec – na tomto seminári sú nápady aj s kontaktmi – a ešte sa mi nestalo, že keď ma niečo oslovilo a zavolala som, natrafila som na hluché uši…“

Tomáš Potoček, KIA Motors Slovakia s.r.o.: „Na seminári si najviac cením možnosť stretnúť kolegov z branže. Aj osobnosť tohto ročníka bola pre mňa veľkou inšpiráciou, pretože tie veci, ktoré zažila, môžu mňa posunúť ďalej. Veľa z toho, čo tu odoznelo, môžem použiť aj v našej firme.“

Boris Kapucian, HR Development Academy: „Prínos nielen tohto Jarného seminára, ale celého cyklu HR Gold bol v tom, že projekty, ktoré sa prezentujú, sú inšpiratívne pre ostatných a obsahujú skúsenosti, úspechy i možné omyly. Takto tí druhí nemusia opakovať tie isté chyby a môžu sa poučiť z najlepších skúseností. Výborné je, že ľudia majú ochotu podeliť sa a neschovávajú pred ostatnými svoje know-how. Práve toto zdieľanie úspechov, pokusov a omylov vnímam ako najzmysluplnejšie, ktoré môže posúvať celý firemný vesmír a celú HR komunitu u nás ďalej.“

Poďakovanie

Ďakujeme obidvom hostiteľkám Jarného seminára, Petre Berecovej, predchádzajúcej riaditeľke pre ľudské zdroje, a Uršule Královej, súčasnej riaditeľke pre ľudské zdroje spoločnosti Slovak Telekom, a. s., ktoré nám aj v čase prípravy a tiež počas realizácie vytvorili priestor a výborné podmienky pre toto profesné podujatie.

Súťaž a Cena HR Gold po úspešných osemnástich rokoch týmto posledným podujatím na Slovensku končí.

Ako sme už písali v minulom čísle 79 časopisu Manažér, pred vyše rokom sme skonštatovali, že by v ďalšom vývoji ceny HR Gold prospela generačná obmena. Preto sme ponúkli nášmu partnerovi, HRcomm – Združeniu pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov, že postúpime Cenu inému partnerovi, ktorý ju ďalej obohatí – partnerovi, ktorého si HRcomm vyberie. Vhodného partnera sa však nepodarilo nájsť a HRcomm nám oznámil, a že cenu HR Gold ukončí.

Ďakujeme týmto HRcomm – Združeniu pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov za osemnásťročnú spoluprácu pri organizovaní ceny HR Gold. Zvlášť oceňujeme prínos Jana Podstrelenca, vtedajšieho prezidenta Združenia, s ktorým sme Cenu v roku 1997 kreovali a takisto mimoriadne oceňujeme vklad prezidentky Združenia Anky Hudákovej, s ktorou sme Cenu v roku 2007 spoločne posunuli na vysokú úroveň, ktorú si udržala až do ukončenia.

Ivan Burger

Ivan Burger je riaditeľ vzdelávacej spoločnosti ibis partner Slovakia, s.r.o., senior tréner manažérskych zručností a podnikový poradca pre oblasť riadenia výkonnosti prostredníctvom KPI a Balanced Scorecard .

 1,803 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.