Robievam hodne tréningov pre podnik Circle K, celonárodný obchodný reťazec. Často sa na tréningoch zaoberáme aj témou, ako si udržať kvalitných zamestnancov – a táto téma je veľmi pálčivá, ak sa pozriete na platy v službách! Obvykle sa pýtam účastníkov: „Čo zapríčinilo, že ste vo firme zostali tak dlho, až ste sa vypracovali na manažéra?“ Pred časom som túto otázku položil aj jednej čerstvej manažérke. Zamyslela sa a potom pomaly povedala: „Bola to 19-dolárová baseballová rukavica.“
Cynthia nám porozprávala svoj príbeh. Pôvodne sa v podniku zamestnala ako záskok za iného úradníka, kým si nenájde niečo lepšie. Pracovala len dva či tri dni, keď jej zavolal jej deväťročný syn Jessie. Potreboval novú baseballovú rukavicu do novej sezóny. Vysvetlila mu, že je na celú domácnosť len sama, nezarába veľa a preto bude musieť prvá výplata padnúť na uhradenie účtov. Možno si tú rukavicu budú môcť dovoliť z druhej alebo tretej výplaty…
Keď Cynthia prišla na druhý deň do práce, vedúca pobočky Patricia si ju zavolala do svojej kancelárie. Cynthia sa zľakla, či neurobila niečo zle, či na niečo nezabudla alebo či niečo nepokazila. Prišla za Patriciou celá roztrasená.
Patricia jej podala krabicu. „Včera som náhodou začula, ako sa zhováraš so synom,“ povedala, „a viem, aké je ťažké vysvetliť dieťaťu niektoré veci. Toto je baseballová rukavica pre Jessieho, pretože by mohol nepochopiť, aký dôležitý je pre teba, aj keď musíš uprednostniť zaplatenie účtov pred kupovaním rukavice. Vieš, nemôžeme si dovoliť zaplatiť dobrým ľuďom toľko, koľko by sme chceli, ale záleží nám na tebe a chcem, aby si to vedela.“
Tento príklad jasne ukazuje, že ľudia citlivejšie prijímajú to, nakoľko sú pre svojho zamestnávateľa dôležití, než koľko im platí. Dôležitá lekcia – za cenu jednej ligovej basketbalovej rukavice.
Autor: Rick Phillips
3,443 total views, 3 views today