Keď ľudia sľubujú, ale nedodržiavajú…

Ako možno dosiahnuť, že ľudia pod tlakom okamihu neurobia prísľuby, ktoré nemienia dodržať? Ako dosiahnuť, aby ľudia naozaj urobili to, čo si predsavzali – napríklad vo vlastných akčných plánoch?

Treba zapojiť silu „my“. Keď sa ľudia vnímajú ako súčasť väčšej skupinky so zdieľanou identitou, sú ochotní urobiť aj kroky, ktoré by neurobili, keby šlo o ich osobný záujem.

Ak robia prísľuby na tréningu, treba rátať s tým, že len čo opustia tréning, vracajú sa do svojho každodenného „my“, do svojich podnikov a na svoje pracoviská. Takže ešte skôr, než sa tam dostanú, potrebujeme ukotviť ochotu k zmene tým, že ich necháme urobiť verejné vyhlásenia pred ostatnými. Musíme z nich vypáčiť, čo urobia, a prípadne získať písomný prísľub. Je to tým, že ľudia viac dodržiavajú to, čo napíšu – ako keby si svoju voľbu lepšie uvedomili.

Takisto od nich žiadajte, aby si naplánovali jednotlivé kroky premeny, porozprávali o nich (začínajú sa im zdať realizovateľnejšie) a aby si naplánovali aj stretnutie, kde sa budú odpočítavať dosiahnuté výsledky. Takto postupne konkretizujete pôvodný prísľub až do formy skutočného akčného plánu.

Manažér 70 (3/2013)

 7,612 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.