Ako možno dosiahnuť, že ľudia pod tlakom okamihu neurobia prísľuby, ktoré nemienia dodržať? Ako dosiahnuť, aby ľudia naozaj urobili to, čo si predsavzali – napríklad vo vlastných akčných plánoch?
Treba zapojiť silu „my“. Keď sa ľudia vnímajú ako súčasť väčšej skupinky so zdieľanou identitou, sú ochotní urobiť aj kroky, ktoré by neurobili, keby šlo o ich osobný záujem.
Ak robia prísľuby na tréningu, treba rátať s tým, že len čo opustia tréning, vracajú sa do svojho každodenného „my“, do svojich podnikov a na svoje pracoviská. Takže ešte skôr, než sa tam dostanú, potrebujeme ukotviť ochotu k zmene tým, že ich necháme urobiť verejné vyhlásenia pred ostatnými. Musíme z nich vypáčiť, čo urobia, a prípadne získať písomný prísľub. Je to tým, že ľudia viac dodržiavajú to, čo napíšu – ako keby si svoju voľbu lepšie uvedomili.
Takisto od nich žiadajte, aby si naplánovali jednotlivé kroky premeny, porozprávali o nich (začínajú sa im zdať realizovateľnejšie) a aby si naplánovali aj stretnutie, kde sa budú odpočítavať dosiahnuté výsledky. Takto postupne konkretizujete pôvodný prísľub až do formy skutočného akčného plánu.
Manažér 70 (3/2013)
9,223 total views, 2 views today