Z novej knihy Edgara K. Geffroya „Koniec predávania“ vyplýva, že tradičnému predaju už odzvonili. Hudbou budúcnosti je tzv. clienting [klájenting].
Medzi koncepciou marketingu a clientingu je jeden podstatný rozdiel. Pri marketingu hľadá výrobca zákazníka, čo je dnes úloha čoraz komplikovanejšia. Pri clientingu naopak hľadá zákazník podnik. V tomto bode však pred podnikom vyvstávajú dve podstatné otázky: „Kde sa uskutočňuje stretnutie podniku so zákazníkom?“ a „Ako nájde zákazník svoj podnik?“
Miestom pre stretnutie zákazníka s podnikom zostanú aj v budúcnosti dve „trhoviská“: predovšetkým osobné stretnutie a potom virtuálne stretnutie v Internete. V každom prípade by si zákazník mal vedieť nájsť cestičku k podniku sám. To však funguje len vtedy, keď je podnik natoľko atraktívny, že zákazníkov priťahuje.
Na zabezpečenie konkurencieschopnej pozície podniku vyvinul Geffroy plán o štyroch krokoch. Východiskom sú ciele podniku. Tieto dokážu vytvoriť u zákazníka potom „pozitívne napätie“: podnik by mal svojich zákazníkov vždy niečím dobrým prekvapiť, aby ho oni potom odporúčali ďalej. Okolo cieľov podniku sa zoskupuje potom tzv. mentálny potenciál podniku, t. j. jeho zamestnanci, a predovšetkým servis. V tomto ohľade sa dá očakávať, že v budúcnosti sa bude čoraz väčší dôraz klásť na sociálnu kompetenciu zamestnancov, a nie na ich odbornosť. A celok uzatvárajú vhodné organizačné štruktúry. Hodne sa hovorí o outsourcingu a o uvoľňovaní zamestnancov do podnikania bez prerušenia spolupráce.
Edgar K. Geffroy nie je len uznávaným podnikovým poradcom a autorom kníh, ale sprostredkúva svoje vedomosti aj na disketách a CD-ROM.
1,054 total views, 1 views today