Kritické rozhovory: Podstatná je príprava terénu

Je pravdou, že každý človek potrebuje kritiku, pretože bez nej by nevedel vychutnať pochvalu. Na druhej strane, kto už rád počúva kritiku?

Čím menej pochvaly človek dostáva, tým ťažšie znáša občasnú kritiku. Kritický rozhovor môže byť v takomto prípade skutočne kritický. Preto by si riadiaci pracovník mal osvojiť nasledovné pravidlá:

  1. Chváľte svojich podriadených z času na čas a nepravidelne. Každý podriadený by aspoň raz týždenne mal dostať pozitívnu spätnú väzbu. Nemusí to byť priama pochvala – aj príjemný osobný rozhovor poslúži.
  2. Občas vytvorte atmosféru pre rozhovor s podriadeným, napr. v svojej kancelárii, a porozprávajte sa s ním bez kritizovania. Takto sa v jeho vedomí prestane vaša kancelária spájať s “ísť na koberec” a prípadnú kritiku bude znášať ľahšie.
  3. Pripravte atmosféru kladením správnych otázok. Napríklad nechajte podriadeného vylíčiť, ako vidí kritickú situáciu on. Tým mu dáte možnosť “zachrániť si tvár” a možno sa dozviete aj nejedno použiteľné riešenie.

 7,342 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.