Manažér 92 (1/2019)

Týmto marcovým číslom začína druhý ročník elektronickej podoby Manažéra. 🙂 Prináša rozsiahly rozhovor s Jurajom Ivasukom a jeho osobné vyznanie HR manažéra, v pravidelných rubrikách sa venuje autentickému líderstvu, špecialistom na riadiacich pozíciách, rokovaniu so zahraničnými partnermi, zamestnaneckým prieskumom, vedeniu ľudí s veľký egom alebo problematickou osobnosťou a rozoberá návrat hierarchie do podnikov v Silicon Valley. Pomocou matice myslenia vám pomôže zistiť, aký vyvážený tím máte, a ukáže vám, že lídri nie sú dôležitejší ako tí, čo ich nasledujú…

Slovo na úvod

Milí čitatelia,

marec bol búrlivý, redakcia bola zainteresovaná v mnohých neredakčných veciach typu personálne skríningy a assessment centrá 😉 a tak menej článkovala a viac posudzovala. Preto tento zošit vychádza až na konci mesiaca a nie uprostred ako obvykle… Zato pevne verím, že je rovnako pestrý ako ostatné zošity, a rovnako informačne prínosný.

V tomto roku pokračujeme so sprístupňovaním článkov z rubriky Ivana Košalka o talentoch a silných stránkach. Eva Gáboríková sa rozhodla, že jej rubrika zostane aj naďalej verejne prístupná, pretože podporuje jej osobnú misiu. Zato zastavujeme priebežné sprístupňovanie starších článkov v rubrike “24 hodín” a rubriku ponechávame už len na to, aby nové články bol aspoň jeden deň prístupné pre každého – a potom sa zaradia do patričnej členskej rubriky a budú prístupné už len pre členov.

Aj v tomto roku pokračujeme v nahadzovaní článkov zo starších Manažérov. Medzičasom máme už plne pokrytých posledných 10 rokov a okolo 1050 článkov v databáze!

Takže prajem príjemné čítanie,

Helena Reháková
redakcia Manažéra
ibis partner Slovakia

Z obsahu:

Kaleidoskop:
Vaši kolegovia ovplyvňujú vaše zdravie!
Zamestnanec – alebo človek?
Meno podniku v trhu, kde je problém nájsť vhodného kandidáta

Hovorí sa o tom:
Návrat hierarchie do Silicon Valley

Vzory, ktoré inšpirujú:

Juraj Ivasuk: Ruku na srdce: čím inšpirujete svojich ľudí vy?

Juraj Ivasuk patrí k veteránom a stáliciam v HR komunite. V Elektrovode, kde zažil nejednu výmenu generálneho riaditeľa i obmenu celého vedenia, trvale pôsobí na pozícii HR manažéra nie preto, že by bol iba súčasťou administratívy, ale preto, že je chrbtovou kosťou podniku a architektom jeho firemnej kultúry.

Líderstvo:
Lídrom sa stávame, až keď nás nasledujú: Ako priviesť ľudí k tomu, aby sa pridali

Na to, aby ľudia boli ochotní nasledovať, ich musí osloviť to, čo líder ponúka. Helena Reháková sa zamýšľa nad rolou, ktorú nasledovatelia hrajú v živote lídra, a ako takých nasledovateľov získať.

Od talentov k silným stránkam:
Autentický vodca sa nehrá na dokonalého

V článku inšpirovanom knihou Dare to Lead od Brené Brownovej sa Ivan Košalko zamýšľa nad tým, že mnoho lídrov býva hodnotených negatívne nie pre svoje slabé stránky, ale pre tie silné… Ukazuje šestnásť typov „brnení“, aké si lídri nasadzujú, a ako toto brnenie zhodiť a vyhnúť sa slepým miestam našich najsilnejších talentov.

eva gaborikova fotoMultikultúrny biznis:
Viete nastaviť taktiku rokovania podľa komunikačného štýlu svojho partnera?

Prečo sa Slováci nepýtajú, keď niečomu nerozumejú? Prečo sa rokovací partneri z Nemecka pýtajú na nedostatky produktu na prvom stretnutí, keď sa máme len zoznámiť? Prečo Slováci začnú svoje predstavenie na B2B stretnutí vetou „sme malá spoločnosť“ a ich zahraničný kolega kladie dôraz na svoje úspechy? Prečo partneri z Talianska rozprávajú tak hlasno? Eva Gáboríková vysvetľuje prvky multikultúrnej komunikácie.

Motivujeme, inšpirujeme a ovplyvňujeme: 
Ako kritizovať podriadeného bez negatívnych dôsledkov

Vedieme k výkonnosti:
Ako viesť obrovských egušiakov tak, aby vyhrával celý tím?

Dosahujeme ciele: 
Akým štýlom premýšľate v práci?

Zlepšujeme:
Ako sa zlepšiť v delegovaní?

HR inšpirátor:
Niekoľko postrehov k zamestnaneckým prieskumom o stave manažmentu v podniku

Ken Moore rozoberá proces realizácie zamestnaneckých prieskumov. Dáva štyri návrhy, ako maximalizovať úžitok z takýchto prieskumov a minimalizovať škody spôsobené tým, že sa nenaplnia očakávania, ktoré zamestnanci do svojej účasti na prieskume vkladali.

Z praxe:
Ako zmeniť negatívnu podnikovú kultúru

Ak prevláda vo firme nedostatok spolupráce medzi útvarmi, priveľký dôraz sa kladie na výsledky a význam sa pripisuje len malému počtu ľudí, viceprezident Adobe pre severnú Európu Gavin Mee na to má tri manažérske triky.

Pod lupou:
Špecialisti v riadiacej pozícii – môže to dopadnúť aj zle?

Špecialisti sa na vedúce pozície dostávajú často preto, že „sú dobrí odborníci“. Neskúma sa ich schopnosť komunikovať so spolupracujúcimi oddeleniami, viesť tím, organizovať ľudí, lídersky ich získavať pre ciele, rozvíjať potenciál svojho tímu a budovať predpoklady výkonnosti úseku, ale iba „odbornosť“. Ivan Burger z vlastnej praxe ukazuje, k akým problémom to môže viesť.

Tipy, triky, techniky:
Spolupracujeme s kolegom, ktorý nám ide na nervy
Ako motivovať sám seba?
Koučujeme pracovníka so zdanlivo nenapraviteľným správaním
Zabezpečte, aby členovia vášho tímu mali vyvážený štýl práce

Do Vašej knižnice:
11 biznis-knižiek, ktoré sa v roku 2019 oplatí prečítať

Kútik pre osobnosť:
Racionálni introverti na pracovisku

Impressum:
Manažér.
Štvrťročník pre rozvoj riadiacich pracovníkov. Ročník dvadsiaty štvrtý. Zošit 92. Dátum vydania: marec 2019. Uzávierka čísla: 20. 3. 2019.

ISSN 1335-1729

Vydáva: ibis partner Slovakia s.r.o. (IČO 36 784 893), http://www.ibispartner.sk.

Redakcia: Helena Reháková. Adresa redakcie: ibis partner Slovakia s.r.o., Bradáčova 7, 851 02 Bratislava, tel.: (02) 6453 7531, e-mail: manazer@ibispartner.sk.

Inzercia/propagácia/ponuky spolupráce: Ivan Burger, e-mail: trening@ibispartner.sk.

Cena prístupu do databázy článkov (vrátane starších zošitov) je na pol roka 15,- € + DPH a každý ďalší polrok pri predĺžení len 10,- € + DPH; ročné predplatné (“členstvo”) je 25,- € + DPH. Oboje možno aktivovať tu alebo cez ikony vpravo na stránke. Záujemci (aj bez členstva) si môžu aktivovať aj newsletter, ktorý bude priebežne prinášať oznamy o práve zverejnených článkoch.

Rukopisy neprešli jazykovou kontrolou. Za príspevok zodpovedá autor. Články označené logom firmy sú platená reklama.

Uzávierka najbližšieho čísla: 10. 06. 2019.

Zdroje použité v tomto čísle: Harvard Business Review; Haufe.de; Introvert, Dear; Management Today; Personalmagazin.

1,653 total views, 135 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.