Nie každý manažér bude profitovať z práce s koučom. A ak vy rozhodujete o tom, komu vo vašom podniku sa ujde externé koučovanie, budete chcieť svoj rozpočet rozpúšťať rozumne.
Ak potrebujete vyhodnotiť, či niektorý z manažérov, ktorý má zjavne problémy, bude prosperovať pri koučingu, hľadajte isté signály.
Predovšetkým dávajte pozor, či manažér nemá výhovorku zakaždým, keď sa niečo pokazí. Koučing si vyžaduje, aby sa človek dobre poznal – alebo aspoň aby bol ochotný spoznať sa a nezatváral oči pred svojimi nedostatkami (rozvojovými potrebami). Niekto, kto alokuje vinu vždy niekde mimo seba, nebude prístupný pre koučove otázky a usmernenia.
Potom dobre zvážte manažérov, ktorí uprednostňujú rýchle náplasti pred systémovými riešeniami. Najlepší kandidáti pre koučing sú tí, ktorí sú ochotná spochybniť svoje predpoklady a presvedčenia o tom, ako treba veci robiť.
A po tretie, vyhnite sa manažérom, ktorí odkladajú začiatok koučingu, aby si “veci lepšie preskúmali” alebo “našli toho vhodného kouča”. Môže to byť totiž signál, že ešte nie sú pripravení čeliť pohľadu na svoje slabé stránky.
3,354 total views, 3 views today