Mladí nie sú ochotní spoznať svoju cenu

Viliam Kováč, Viena International s.r.o.:

Nechce sa mi už hrať sa na Dona Quijota. Som staršia generácia vedená pri práci hlavne svojím svedomím. Dobro nám bolo prirodzené. A pokiaľ nastane strata kontaktu s vlastným svedomím (a nie je to len pri kindermanažmente), pokiaľ sa nám prirodzené hodnoty zamieňajú za výlučne ekonomické údaje (v ktorých je aj tak veľa naklamaného) a prostredie sa začne riadiť zákonmi džungle, je čas sa zamyslieť nad pre nás príjemnejším trávením času…

Keď školím novo nastúpených zamestnancov, dávam im rôzne otázky. Je nepochopiteľné, ako toho málo vedia o svojich vlastných právach. Po dohovore o dôležitosti aj tejto oblasti im vždy vravím, že kto nepozná svoje práva, nepozná svoju cenu… … Mám pocit, že nechápu o čom im hovorím. Vysvetľujem im, že cieľom žiadneho podnikania nie je zamestnávanie ľudí. Že keby tí, čo vlastnia fabriky, mali zázračných somárov, čo keď sa trasú, padajú z nich peniaze, tak by som tu nesedel ani ja a ani oni. A potrebovať ich budú, keď budú zdraví, múdri a skúsení. Upozorňujem ich na nevyhnutnosť neustálej vlastnej práce na sebe vo všetkých týchto oblastiach. Ak chcú v živote napredovať, musia sa vylúčiť z priemernosti. Bohužiaľ, musia sa stať tým zázračných somárikom… Ale to im už nevravím.

Fotografia z tlačenej verzie čísla.

 1,488 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.