Nedovoľte, aby sa o vás na pracovisku šírili chýry

Predstavte si, že máte rozhovor s nadriadeným a ten vám začne hovoriť, ako sa iný manažér z jeho úrovne vyjadruje k vášmu výkonu (a zjavne nie je nadšený).

Väčšina ľudí to vezme na vedomie, možno ich to trochu zamrzí, ale považujú to za podpornú spätnú väzbu, ktorá im má pomôcť. Väčšinou sú šéfovi vďační, že to povedal.

Ale… vec má háčik. Keď vám váš nadriadený začína hovoriť, čo niekto tretí o vás vyhlasuje, položte vždy tieto dve otázky:

„Ste aj vy tej mienky?“ Spýtajte sa to aj vtedy, kedy už mienku nadriadeného nejako spomedzi riadkov poznáte. Umožní vám totiž prejsť k druhej otázke:

„Ak s ním nesúhlasíte, povedali ste mu to?“ Nadchádza okamih pravdy – primálo manažérov zasiahne, keď niekto iný zhadzuje ich inak dobrého podriadeného, s ktorým sú oni spokojní.

Možno vás prekvapí, prečo z toho robiť tému, keď váš nadriadený pozná vašu hodnotu. Jednoducho preto, že niekto iný poškodzuje v podniku vaše dobré meno a ak to nezastavíte, tak „stokrát opakovaná lož“ sa stane pravdou.

Pokiaľ nepatríte k podnikovým hviezdam, potrebujete, aby sa vás váš nadriadený zastal. Vyzvite ho, nech vám podrží chrbát. Nedovoľte, aby sa o vás šírili chýry, ak s tým viete niečo urobiť. Ak nie ste sami za seba asertívni, nečakajte to od svojho nadriadeného.

 554 total views,  1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.