Nezabudnite chváliť a nebojte sa kritizovať

Ako manažér hráte v rôznych časoch rôzne roly, ale podstatou vašej práce zostáva to isté čo u učiteľa – podnietiť ľudí, aby sa snažili zlepšovať.

Väčšina ľudí reaguje lepšie na pochvalu ako na kritiku, takže nezabudnite chváliť, kedykoľvek sa k tomu naskytne príležitosť. Nič nepadne človeku lepšie, keď sa snažil a zabodoval, ako úprimne mienené „dobrá práca!“ Nepotrebujete oplývať superlatívmi – potrebujete len človeka zachytiť v tej správnej chvíli, kedy je sám na seba hrdý.

Rovnako dôležité je podať jasnú kritiku, ak výkon pracovníka nenapĺňa očakávania. Ak budete príliš mäkkí a nejasní, nebudete úspešní. Ale ani hnev sa nevypláca. A nemá význam vracať sa stále ku kritike. Nájdite vhodný okamih, povedzte, čo máte povedať, a považujte to za ukončenú vec. Rozhodujúce je vaše načasovanie a váš tón.

 

 3,515 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.