Nová mentalita zákazníka: neverný všežravec

Nová generácia zákazníkov sa hodne odlišuje od predošlých.

V ich správaní prevládajú tieto prvky:

  • prelietavosť
  • zážitkovosť
  • prefíkanosť
  • mnohokanálovosť
  • aktivita.

Prelietavosť sa prejavuje v tom, že často a bez problémov menia značku a sú otvorení pre nové ponuky. Napríklad súčasne používajú viaceré značky. Túžba po zážitkoch vedie k tomu, že sa trh delí na víťazov a porazených – len tie značky, ktoré sa dokážu patrične inscenovať, majú šancu zákazníka získať. Prefíkanosť sa prejavuje v tom, že hľadá najvýhodnejšie a najpohodlnejšie zdroje pre nákup – aj horných desaťtisíc kupuje v diskonte. Mnohokanálovosť znamená, že si v tom istom čase spĺňa veľa prianí – na obed sústo u MacDonalda a večer gurmánsku orgiu v noblesnej reštaurácii. A zákazník je aktívny, stále v pohybe, hoci ani nie tak kvôli zdraviu, ako skôr zo strachu, že by mohol niečo prepásť.

Zdroj: Motivation 1/96, s. 55

 680 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.