Partnerstvo ovplyvňuje stratégiu

Je vaša firma ako Samsung centrom siete voľne pridružených partnerov, ktorí navzájom nespolupracujú? V tomto prípade máte veľkú šancu vytvoriť radikálne inovácie, ale nemôžete sa veľmi spoľahnúť, že vás v čase krízy niekto podrží.

Alebo ste sieť vzájomne integrovaných firiem ako Sony s úzkymi vzájomnými kontaktmi? Vtedy sa asi musíte obmedziť len na inkrementálne inovácie a vylepšovanie existujúceho, ale zasa sa môžete v čase krízy spoľahnúť, že vás vaši partneri podržia.

Výskumy hovoria:

  • V rýchlo sa meniacom prostredí je dôležité byť v centre voľne prepojených firiem, ktoré vás vystavujú stále novým nápadom. Firmy v dynamickom prostredí s takouto sieťou partnerov majú vyššiu návratnosť investícií.
  • Vysoko diverzifikované firmy získavajú tým, že sú v centre voľnej siete, pretože pracovníci s rôznym pozadím vidia viac príležitostí v rozličných oblastiach.
  • Integrované siete sú lepšie pre menšie podniky, lebo zvyšujú ich krízoodolnosť.
  • Pri hocijakom type partnerstva sa podniky musia postarať, aby informácie medzi partnermi tiekli voľne a výdatne, aby mohlo dochádzať ku koordinácii.

 1,340 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.