Podávajte svoje myšlienky ako príbehy

Keď potrebujete niekomu inému urobiť svoje predstavy “šmakovnými”, keď sa uchádzate v manažmente o pridelenie fondov alebo sa snažíte nadchnúť svojich ľudí za nejaký ťažký a ohrozujúci projekt, siahnite po príbehoch, ako ich poznáme z rozprávok pre deti. To vám umožní zaujať poslucháčov a vytvoriť si emocionálnu väzbu na obsah, ktorý im práve poskytujete.

Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov.

Dnešný článok je z niekdajšieho blogu z 24. mája 2016.

Napríklad idete do vedenia žiadať o prostriedky na nový softvér. Naformulujte svoju žiadosť ako dobrodružný príbeh, v ktorom hlavným hrdinom je váš podnik: podnik rieši nejakú svoju potrebu alebo sa snaží zmocniť nejakej príležitosti na trhu – a v tom mu pomáha presne to, čo od neho žiadate.

To značí, že najprv potrebujete odhaliť nejakú strategickú/výraznú potrebu u svojich poslucháčov. V prípade podniku to môžu byť čísla, v prípade tímu napríklad preťaženosť alebo problémy v práci. Potom si urobte predstavu o tom, ako váš nápad rieši alebo aspoň prispieva k riešeniu tejto potreby. Na to si urobte aj dostatočne podrobnú predstavu o ďalšom postupe, aby si ho vedeli počúvajúci predstaviť, keď im ho porozprávate. A zakončite dosť podrobným opisom prínosu, ktorý vaša myšlienka predstavuje. Čím menej neurčitostí a nejasností, tým menej výhrad proti tomu, čo navrhujete.

Pokiaľ sú vo vašej predstave aj nejaké ohrozenia alebo neurčitosti, nezametajte ich pod koberec, ale porozprávajte, aké možnosti riešenia vidíte, ak by situácia nastala. U manažmentu to zvýši vašu dôveryhodnosť, pretože to ukazuje, že rozmýšľate o veciach v širokých súvislostiach; u podriadených to vezme osteň strachu z nečakaného vývoja, lebo veď “šéf o tom už rozmýšľal a má predstavu”.

929 total views, 1 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.