Vysokovýkonní pracovníci dokážu byť aj štyrikrát produktívnejší ako priemerný pracovník, na druhej strane však majú svoje špeciálne potreby a priania, ktoré musí manažér rešpektovať, ak si ich chce u seba v tíme zastabilizovať.
Pri prerábke firemnej stránky www.ibispartner.sk sme úplne zrušili Čitáreň, v ktorej okrem vybraných článkov z Manažéra bolo aj množstvo článkov, ktoré vyšli v našich niekdajších newsletteroch SuperTip a Prezentačné tipy. Keďže niektoré z nich obsahujú ešte aj dnes užitočné informácie a tipy, budeme ich každý piatok v tejto rubrike pravidelne zaraďovať do databázy starších článkov. Dnešný článok je z blogu z 2. 3. 2015. |
Jedným z podstatných faktorov, ovplyvňujúcich spokojnosť vysokovýkonných pracovníkov, je spätná väzba k tomu, ako sa im v práci darí a ako ich nadriadený ich prácu vidí a hodnotí.
Ako často sedávate so svojimi vysokovýkonnými pracovníkmi a hovoríte spolu o ich výkonnosti? Pravdepodobne nie dostatočne. Mnoho vysokovýkonných pracovníkov vraví, že by si priali aspoň raz mesačne si sadnúť s nadriadeným, ale len asi 53% je spokojných s tým, akú spätnú väzbu od nadriadeného dostávajú.
Ak sa teda spoliehate len na obvyklé výročné alebo polročné hodnotiace rozhovory, pravdepodobne sa vaši vysokovýkonní pracovníci cítia nedocenene. Naplánujte si s nimi pravidelné priebežné stretnutia a pýtajte sa ich, ako môžete podporiť ich učenie a rozvoj. Vykresľujte im možnosti kariérneho i odborného rastu, zadávajte im náročné úlohy, kde sa musia snažiť viac, a starajte sa o to, aby mali dostatok rôznorodosti a učili sa stále nové veci.
2,692 total views, 1 views today