Praktické tipy pre prípad štrajku

Štrajk – plánovaný či nie – je len iná forma krízy a vyžaduje si rovnako ako kríza dobrý plán. Tu je pár tipov Deona Binnemana, na čo nezabudnúť:

Prvé, na čo by ste pri hrozbe štrajku mali myslieť, je, nakoľko ste zabezpečili potreby všetkých svojich stakeholderov. Každý z nich od vašej organizácie očakáva niečo iné a štrajk na to môže mať dopad. Keď ste vybrainstormovali možné dopady štrajku, môžete začať plánovať patričné opatrenia.

Dodávatelia môžu posielať dodávky – a v podniku nebude nikoho, kto by ich prijal.

Opatrenie: Informujte ich o situácii.

Médiá prejavia o štrajk živý záujem.

Opatrenie: Výdatne ich zásobujte informáciami; nedovoľte im predpokladať.

Zákazníci znervóznejú, lebo sa boja výpadku vašich dodávok.

Opatrenie: Buďte otvorení. “Máme problém. Ospravedlňujeme sa. Robíme všetko možné, aby ste dopady nepocítili. Majte s nami strpenie.” Kým udržiavate ľudí informovaných, sú prístupní vašim argumentom.

A teraz z perspektívy krízového manažmentu: Ako pružne dokážete odkomunikovať tieto správy? Ako rýchlo môžete dosiahnuť vašich stakeholderov a začať ich informovať? Nemôžu vám pomôcť aj sociálne médiá?

Toto je krása plánu. Brainstormovali ste vopred, poučili ste sa u iných a máte vopred pripravené šablóny pre tlačové správy a informácie stakeholderom. Držíte kontrolu v rukách – máte nástroje.

Nezabudnite: najdôležitejší nie je plán, ale premýšľanie a príprava, ktoré mu predchádzali. Myslite vopred! Predvídajte! Pripravte sa!

 

 1,878 total views,  3 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.