Prečo je neefektívne stále len načúvať

V posledných rokoch sa stále viac presadzovalo sústavné načúvanie hlasu vašich zamestnancov. Robili sa zamestnanecké prieskumy jeden za druhým, podniky sa pýtali svojich ľudí na jedno i druhé.

Shane Douthitt z Strategic Management Decisions však hovorí, že toto sústavné načúvanie vyzerá dobre na papieri, ale nesmie sa premeniť len na hromadenie dát – voľne podľa „viac dát je lepšie“. Okrem toho rady poradenských spoločností, že treba robiť zamestnanecké prieskumy častejšie, sa opierajú o ničím nepodloženú predstavu, že častejšie pýtanie sa zvyšuje produktivitu.

Cieľom trendu „stáleho načúvania“ nemôže byť len samotné načúvanie hlasu vašich ľudí. Ľudia vám povedia všeličo, posťažujú sa – ale ak nevidia, že sa na základe ich spätnej väzby dejú nejaké zmeny, pri budúcom prieskume už budú hovoriť, len keď budú veľmi nahnevaní – a pri tom ďalšom už vôbec nie.

Bezcieľne zamestnanecké prieskumy vás nikam nedovedú. Samotné meranie ešte nikdy nezlepšilo výsledok. Ak chcete robiť prieskumy, potrebujete ich vždy na niečo zamerať – a potom ich dotiahnuť do konca opatreniami na základe „hlasu zamestnancov“ a prepojenosť medzi ich hlasom a tým, čo sa v podniku deje, aj verejne dokumentovať.

Keď teda budete plánovať najbližší zamestnanecký prieskum, dajte pozor, aby obsahoval aspoň jeden z dvoch kľúčových prvkov: zlepšenie výsledkov podniku a pomoc manažérom efektívnejšie pracovať s ľuďmi. Všetko ostatné môže byť mrhanie časom, peniazmi i angažovanosťou vašich zamestnancov.

 

202 total views, 2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.