Petra Lobíková, HR Partner, Hella Slovakia Signal-Lighting s.r.o.:
Keď som začala uvažovať, o čom vlastne napíšem, mala som celkom slušnú dilemu. Keďže som nedávno menila prácu, nie je už nič veľmi aktuálne z tej predošlej, ale nie som ešte ani úplne “v obraze” v tej novej… no začala som tým, že sa snažím pochopiť oblasti, na ktoré je potrebné sa sústrediť, a podporiť ich.
Prišla som z firmy, kde sa na profesionalitu v oblasti ľudských zdrojov kládol veľký dôraz. Je fakt, že vďaka tomu a tiež vďaka skvelému kurzu v oblasti Rozvoja a riadenia ľudských zdrojov som začala mať na oblasť HR úplne iný pohľad. A to som ľudské zdroje študovala! 🙂
Pôsobím v regióne, kde ľudia na výrobných a podporných pozíciách podľa štatistík môžu meniť pracovné miesto každý deň v priebehu jedného mesiaca. Toto zistenie žiadneho HR manažéra či špecialistu nenechá chladným. Analyzujeme, porovnávame, nastavujeme, prispôsobujeme… Chceme byť najlepší. Alebo aspoň lepší ako konkurencia. Lebo jednoducho chceme tých najlepších. A nadlho.
O nástrojoch, ktoré používame, sa rozpisovať nebudem. Nebolo by to pre odborníkov z branže nič nové. Skôr sa podelím o svoj uhol pohľadu.
Istý čas som pôsobila v oblasti komunikácie a nebudem tajiť, že táto oblasť je môjmu srdcu naozaj blízka a tvorí podstatnú časť môjho pracovného, ale aj súkromného života. Nie, nemám potrebu stále rozprávať. Skôr vnímam komunikáciu ako celok. A to aj tú “potichu”. Niekedy sa bez slov povie viac.
A toto je pre mňa niečo, na čom chcem pracovať najviac. Dobre nastavené komunikácia vovnútri spoločnosti je alfou a omegou pri budovaní imidžu a získavaní konkurenčnej výhody.
Chcem, aby ľudia vedeli medzi sebou komunikovať, aby poznali pojmy ako asertivita (tej by nás mali učiť na školách), aby vedeli reagovať bez zbytočných emócií. Aby sa nikto nebál spýtať, povedať svoj názor, prípadne niečo navrhnúť. Aby ľudia poznali svoje ciele a takisto význam ich plnenia z hľadiska celej štruktúry. Aby napriek číslam a termínom ľudia ostávali stále ľuďmi. Aby cítili osobný záujem a poznali hodnotu práve toho ich malého príspevku do celofiremného diela. Aby sa informácie šírili kontrolovane. Aby každý vedel všetko, čo vedieť má. A dokonca aj niečo viac. Aby vám dobrá atmosféra pri vstupe do budovy “udrela” do nosa. Aby ľudia boli spokojní. Ale aj šťastní. Vtedy svoju prácu milujú a sú na ňu hrdí. A aj na spoločnosť, v ktorej pracujú.
A to sa predsa musí odraziť na ich výsledkoch a prirodzene aj na výsledkoch spoločnosti. A tiež na kvalite a priemernej dĺžke náboru. 🙂
Viem, že teórií je veľa. Niektoré tvrdia opak.
No ja si stojím za tvrdením, že zamestnanci sú lepší nástroj ako cielená marketingová komunikácia – ak vládne otvorená komunikácia a pozitívna atmosféra, zamestnanci ju šíria ďalej.
2,090 total views, 1 views today