Začnite písať jednoducho, ale účinne.
Mäkká väzba: 232 strán Vydavateľ: Association for Talent Development; 2. vydanie (november 2017) Jazyk: anglický ISBN-10: 1947308300 ISBN-13: 978-1947308305 |
Asociácia pre rozvoj talentov (ATD) pripravila druhé vydanie úspešnej knižky Jacka Applemana 10 Steps to Successful Business Writing (10 krokov k úspešnému písaniu v biznise).
Jack Appleman sa stretáva s presvedčením, že dnes už nikto nevie písať – u vrcholového manažmentu, manažérov ľudských zdrojov i manažérov vzdelávania a iných špecialistov. Aj početné štúdie dokladajú, že straty na produktivite vo výške miliárd dolárov bývajú zapríčinené pracovníkmi, ktorí nie sú schopní písať jasne a zmysluplne. A pritom ešte nikdy nebola potreba jasnej a zmysluplnej komunikácie taká veľká ako dnes… Dobre napísaný text dokáže vyštartovať kariéru. Má schopnosť z množstva nepodstatností vyzdvihnúť to hlavné upútať a usmerniť pozornosť čítajúceho. A dnes už písanie nie je len záležitosť marketérov. Počet možných komunikačných kanálov narastá, čím sa zrýchľuje tempo obchodných kontaktov. Píšeme viac ako kedykoľvek predtým. A to, čo komunikujeme, a spôsob, akým to komunikujeme, môže dramaticky ovplyvniť nielen našu kariéru, ale aj úspech celého podniku.
Oproti prvému vydaniu pribudli v knihe kapitoly o elektronickej komunikácii a niektoré kapitoly boli prepracované. Nová verzia učí čitateľa, ako upútať pozornosť čítajúceho a jeho predstavivosť. Obsahuje príklady a cvičenia, aby čitateľ nadobudol istú zručnosť v písaní jasne a zrozumiteľne. Hovorí, ako organizovať text, aby ste si udržali pozornosť čitateľa, ako sa zbaviť chýb v gramatike či tóne, ktorý použijete, a ako si dať pozor na “vatový” text a sebaštylizáciu.
Z obsahu:
- Krok 1: Začnite jednoducho a prirodzene
- Krok 2: Hovorte k veci, explicitne a jasne
- Krok 3: Píšte so štýlom a rytmom
- Krok 4: Organizujte text tak, aby napomáhal porozumeniu
- Krok 5: Presvedčte čitateľov, aby konali podľa vašich očakávaní
- Krok 6: Zvoľte si vhodný tón
- Krok 7: Predveďte svoju najlepšiu gramatiku
- Krok 8: Kontrolujte a upravujte efektívne
- Krok 9: E-maily a elektronická komunikácia “ľavou zadnou”
- Krok 10: Uplatnite svoju schopnosť písať na sociálnych médiách
S tromi prílohami Zlepšite si osobný a profesionálny úspech lepším písaním, Zvládnite váš najčastejší text na profesionálnej úrovni a Bežne zneužívané slová a frázy je kniha kompletná príručka pre každého, kto píše – nezávisle od toho, či píše biznis-plán, e-mail alebo správu na Facebooku. Vzdajte sa skratiek, vyhnite sa výkričníkom a emotikonom a naučte sa písať zmysluplné, presvedčivé texty, v ktorých na malom priestore dosiahnete to, čo od čitateľa očakávate.
4,355 total views, 3 views today