Ste to, ako píšete: 10 krokov k úspešnému písaniu v biznise

Začnite písať jednoducho, ale účinne.

Mäkká väzba: 232 strán
Vydavateľ: Association for Talent Development; 2. vydanie (november 2017)
Jazyk: anglický
ISBN-10: 1947308300
ISBN-13: 978-1947308305

Asociácia pre rozvoj talentov (ATD) pripravila druhé vydanie úspešnej knižky Jacka Applemana 10 Steps to Successful Business Writing (10 krokov k úspešnému písaniu v biznise).

Jack Appleman sa stretáva s presvedčením, že dnes už nikto nevie písať – u vrcholového manažmentu, manažérov ľudských zdrojov i manažérov vzdelávania a iných špecialistov. Aj početné štúdie dokladajú, že straty na produktivite vo výške miliárd dolárov bývajú zapríčinené pracovníkmi, ktorí nie sú schopní písať jasne a zmysluplne. A pritom ešte nikdy nebola potreba jasnej a zmysluplnej komunikácie taká veľká ako dnes…  Dobre napísaný text dokáže vyštartovať kariéru. Má schopnosť z množstva nepodstatností vyzdvihnúť to hlavné  upútať a usmerniť pozornosť čítajúceho. A dnes už písanie nie je len záležitosť marketérov. Počet možných komunikačných kanálov narastá, čím sa zrýchľuje tempo obchodných kontaktov. Píšeme viac ako kedykoľvek predtým. A to, čo komunikujeme, a spôsob, akým to komunikujeme, môže dramaticky ovplyvniť nielen našu kariéru, ale aj úspech celého podniku.

Oproti prvému vydaniu pribudli v knihe kapitoly o elektronickej komunikácii a niektoré kapitoly boli prepracované. Nová verzia učí čitateľa, ako upútať pozornosť čítajúceho a jeho predstavivosť. Obsahuje príklady a cvičenia, aby čitateľ nadobudol istú zručnosť v písaní jasne a zrozumiteľne.  Hovorí, ako organizovať text, aby ste si udržali pozornosť čitateľa, ako sa zbaviť chýb v gramatike či tóne, ktorý použijete, a ako si dať pozor na “vatový” text a sebaštylizáciu.

Z obsahu:

  • Krok 1: Začnite jednoducho a prirodzene
  • Krok 2: Hovorte k veci, explicitne a jasne
  • Krok 3: Píšte so štýlom a rytmom
  • Krok 4: Organizujte text tak, aby napomáhal porozumeniu
  • Krok 5: Presvedčte čitateľov, aby konali podľa vašich očakávaní
  • Krok 6: Zvoľte si vhodný tón
  • Krok 7: Predveďte svoju najlepšiu gramatiku
  • Krok 8: Kontrolujte a upravujte efektívne
  • Krok 9: E-maily a elektronická komunikácia “ľavou zadnou”
  • Krok 10: Uplatnite svoju schopnosť písať na sociálnych médiách

S tromi prílohami Zlepšite si osobný a profesionálny úspech lepším písaním, Zvládnite váš najčastejší text na profesionálnej úrovni a Bežne zneužívané slová a frázy je kniha kompletná príručka pre každého, kto píše – nezávisle od toho, či píše biznis-plán, e-mail alebo správu na Facebooku. Vzdajte sa skratiek, vyhnite sa výkričníkom a emotikonom a naučte sa písať zmysluplné, presvedčivé texty, v ktorých na malom priestore dosiahnete to, čo od čitateľa očakávate.

Chcete pridať komentár?