Trendy v recruitingu: Transparentnosť a mobilita

Miranda Nash z Jobscience vidí pre budúcnosť recruitmentu nasledovné trendy:

Transparentnosť, ktorú vytvárajú sociálne médiá všetkých typov. Má tri faktory. Prvý z nich je tzv. Linked-in faktor – hocikto môže na webe nájsť hocijakého kandidáta. Dopad to má na personálne agentúry rovnako ako na priamych zamestnávateľov. Tie firmy, ktoré nebudú zariadené na využitie faktoru transparentnosti, sa rýchlo dostanú do problémov.

Druhému faktoru sa hovorí „sklené dvere“ – značí, že kandidáti majú neuveriteľný vhľad do firmy, kde sa hlásia – do jej vnútra, fungovania, ľudí a atmosféry. To vkladá moc späť do rúk uchádzača. Pre firmy to znamená, že sa potrebujú zamerať na budovanie zamestnávateľskej značky a na kandidátove skúsenosti s ich firmou.

Tretí faktor spočíva v zosieťovaní. To značí, že už nie je zaujímavá len firma, ale aj jej kooperanti. Rovnako nie je zaujímavý už len uchádzač, ale aj jeho celá sociálna sieť.

Technológie. Na trh prichádzajú nové technológie, ktoré menia to, čo rekrutéri robia, ako aj spôsob, akým to robia. Rekrutéri začínajú fungovať viac ako marketéri – preberajú techniky digitálneho marketingu a začínajú ich uplatňovať pri vyhľadávaní kandidátov. Kandidáti a potenciálni kandidáti dostávajú status „zákazníkov“ a tak sa s nimi aj zaobchádza.

Rozmáha sa aj nábor cez mobil. Takýto nábor má tri hlavné zložky: Prvá sú „mobilní uchádzači“, ktorí sa hlásia on-line cez mobil. Druhá sú „mobilní rekrutéri“, ktorí využívajú mobilné zariadenia na to, aby aktivovali kandidátov a priviedli ich ku konaniu presne tam, kde sa práve nachádzajú. Tretia zložka sa často zaznáva – sú to manažéri, intervieweri a iní účastníci náborového procesu, ktorí sa aktivizujú a tiež môžu reagovať presne odtiaľ, kde sa práve nachádzajú.

 4,257 total views,  9 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.