Globálna štúdia ukazuje, že práve vzniká celkom nová kategória povolaní, ktorá si vyžaduje celkom nové zručnosti a tréning.
V poslednom čase sa hodne hovorí o ohrozeniach, ktoré predstavuje umelá inteligencia (artificial intelligence/AI) pre oblasť práce: automatizácia bude postupne eliminovať široké spektrum ľudských povolaní.
Ale nová štúdia Accenture How Companies Are Reimagining Business Processes With IT, ktorá bude zverejnená v tomto roku v lete, ukazuje na základe prieskumu vyše 1.000 veľkých podnikov už dnes využívajúcich AI, že v prostredí začínajú vznikať celkom nové kategórie povolaní, ktoré nenahrádzajú nijaké predošlé, ale vznikajú ako novinka a priama odpoveď na AI.
Napríklad také povolanie “tréner empatie” – človek, ktorý učí systémy AI, aby prejavovali porozumenie. Napríklad newyorkský startup Kemoko Inc., d/b/a Koko, odštiepok MIT Media Lab, vyvinul systém učenia pre AI, ktorý pomáha chatbotom a digitálnym asistentom ako Siri alebo Alexa reagovať na otázky vlastníka s ľudským podtónom a porozumením…
Držme si palce, aby sa stroje učili dôslednejšie ako manažment podnikov. 😉
Zdroj: MIT Sloan Management Review
4,147 total views, 3 views today