Veľtrhy: Rokovanie so zákazníkom

Na každom veľtrhu sú rôzne skupiny zákazníkov:

  • zákazníci, ktorí prichádzajú zámerne, sú predovšetkým motivovaní a chcú sa informovať
  • návštevník, ktorý si splietol halu, ale je rád, že prišiel k stánku, v ktorom sa vystavujú exponáty, o ktoré sa zaujíma
  • návštevníci, ktorí sú bez konkrétneho cieľa a nechávajú sa unášať davom.

Kontakt so zákazníkmi je možné nadviazať rôznymi spôsobmi. Dôležité je pri stretnutí so zákazníkom vhodne ho uvítať a predstaviť seba i firmu.

Stáva sa, že do stánku príde naraz niekoľko zákazníkov. Nesmieme ich obsluhovať všetkých naraz, súčasne. Každý z nich musí mat pocit, že sa mu plne venujeme.

Pri rokovaní so zákazníkom musia stať v popredí jeho záujmy a potreby. Pracovníci firmy mu ponúkajú riešenia, preto musia zistiť, aké má problémy a podľa toho orientovať ponuku. Spôsob a smer rozhovoru by mali určovať predávajúci vystavovatelia.

Veľmi dôležité je zapisovať si jednotlivé body z rokovaní so zákazníkmi. Tieto informácie budú neskôr podkladom pre systematické spracovanie dotazov zákazníkov. Pri písaní zápisu rozhovoru je vhodné používať jednotné formuláre, pretože sa dajú jednoducho vyplniť, rýchle spracovať a systematicky vyhodnotiť.

Odporúča sa i pohostenie zákazníka v stánku. Obyčajne sa ponúkajú nápoje – káva, čaj, pivo, nealkoholické nápoje, príp. alkohol. Čo sa týka jedla, zväčša sa ponúkajú len tzv. jednohubky alebo forma rýchleho občerstvenia. Firmy potravinárske by mali ponúknuť ako občerstvenie svoje výrobky.

 1,258 total views,  2 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.