Možno nie ste takí vplyvní, ako si myslíte

Možno nie ste takí vplyvní, ako si myslíte… Odvážne tvrdenie? Ale už ste sa niekedy vy alebo váš tím zamýšľali nad tým, ako prostredie vníma vás, vaše správy a skúsenosti, ktoré s vami ľudia už majú?

Premýšľali ste už niekedy, či váš spôsob komunikácie nesabotuje váš vplyv na iných bez toho, aby ste to čo len tušili?

Veľa riadiacich pracovníkov sa nad tým vôbec nezamýšľa – a preto ani nepodnikajú nič, aby sa dozvedeli, ako ich partneri a poslucháči skutočne vnímajú ich komunikáciu (nie čo predpokladajú, že iní vnímajú).

Najčastejšie omyly riadiacich pracovníkov sú:

  • Komunikujem po celý čas. Som v pohode, preto som dobrý komunikátor.
  • Keď som v téme doma, je to ľahké.

Dajte pozor na tieto dva postoje. „V pohode“ a „ľahké“ je o vašom vnútornom pocite, ale nie o vplyve, ktorý dosahujete. Ľudia majú v sebe zabudovanú tendenciu na všetko sa pozerať cez svoj vnútorný pocit z toho, čo robia, miesto toho, aby sa pozreli na to, ako skutočne pri tom vyzerajú a znejú. V našej hlave to vyzerá tak, že „cítim sa dobre, preto som dobrý“. Ale pričasto sa to, ako sa cítime, nepremieňa na to, čo vidia a počujú okolostojaci.

A potom je tu ešte tretia falošná predstava:

  • Naše tituly určujú mieru vplyvu, akú máme.

Titul je titul a vplyv je vplyv.

Omyl. Titul je titul a vplyv je vplyv.

Ale prečo riadiaci pracovníci tak nesprávne odhadujú vplyv, ktorý majú? Vinu na tom nesie aj nejasná definícia „vplyvu“. Vplyv nie je čestná medaila, ktorú si môžeme pripnúť a už tam je. Vplyv je reakcia iných na nás – a ak chceme dosiahnuť určitú reakciu, potrebujeme trénovať a disciplinovane sa držať plánu.

Ak chceme ovplyvňovať, motivovať ľudí ku konaniu, potrebujeme si uvedomiť, že súčasťou vplyvu je aj týchto päť vecí:

  • Vplyv nie je bodová záležitosť, ktorú zapíname a vypíname podľa potreby. Vplyv tvorí naše každodenné vystupovanie, reč tela a správy, ktoré sú konzistentné v každej situácii, nezávisle od toho, s kým hovoríme a akým kanálom komunikujeme. Potrebujeme byť stále rovnakí – 24 hodín denne a 7 dní v týždni, aby ostatní pochopili, že to myslíme vážne a že si stojíme za tým, čo hovoríme.
  • Vplyv značí, že máte schopnosť pohnúť ľudí k tomu, aby konali ešte dlho po tom, ako s vami hovorili. To značí, že potrebujete poznať ľudí a ich motívy a vedieť ich oslovovať tak, aby rozumeli vašim myšlienkam a motívom a považovali ich za racionálne a nasledovaniahodné.
  • Vplyv je postavený na verbálnej i neverbálnej komunikácii. Nemá význam pred zrkadlom sa nacvičiť plamenné prejavy, keď máte problém udržať očný kontakt alebo keď sa vaše telo odvracia od počúvajúceho a vysiela jasné signály, ako nedobre sa v danej situácii cítite. Ak vo vašom prejave nevytvárate priestor pre spoluúčasť počúvajúceho, stratíte ho v prvých minútach.
  • Vplyv sa nemeria tým, ako sa cítite, ale výsledkami, ktoré trvalo dosahujete. Keď idete využiť svoj vplyv, tak na to, aby sa niečo udialo. Udialo sa to? Udialo sa to zakaždým, keď ste povedali? Alebo len čo ste sa obrátili chrbtom, bežali veci po starom?
  • Vplyv je kritická zručnosť, ktorú si dokáže osvojiť každý vďaka spätnej väzbe, praktizovaniu a preberaniu zodpovednosti za výsledok, ktorý dosahuje. Kritický prvý krok je pozrieť úprimne na svoju súčasnú úroveň vplyvu a pripustiť si, kde nedosahujete, čo by ste chceli. Budete potrebovať prehodnotiť svoju komunikáciu na základe faktov, nie svojho vnútorného pocitu. Musíte sa pozrieť na seba očami svojich kolegov a podriadených, aby ste pochopili, kde máte ešte rezervy a kde skutočne bodujete.

 4,832 total views,  6 views today

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.